Even voorstellen

Seigersbjorn

Senior Member
Hallo allemaal

Een voorstelling is misschien wel op zijn plaats na een hele tijd geleden een account te hebben gemaakt ;)

Ik ben 27 jaar oud, getrouwd en werk in de online advertising wereld.
Nee, niet bij die jongens die zeggen dat je de 1.000.000ste bent en je een Mini Cooper cadeau geven

Sinds 2012 rij ik met een Fabia Combi 1.6tdi in Lava Blue Metallic.
Super tevreden van en ik rij er daarom nog steeds mee! Daarnaast ben ik sinds twee weken eigenaar van de nieuwe Fabia Combi in het Race Blue (1.2tsi DSG 110 pk).

Naast het rijden met twee Skoda's ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in auto's, autosport en voornamelijk de VAG.
Het blijft wel eerder beperkt tot interesse en niet zo zeer in technische kennis.

Als ik dit weekend wat tijd vind zal ik ook nog even de foto's van beide wagens posten!

Laatst bewerkt:

Seigersbjorn

Senior Member
Hey guys, zoals beloofd de foto's (met een weekje vertraging).

De FII Combi staat nog op de winterbanden, ondertussen zijn die al verwisseld
Deze staat ook op het sportonderstel vanuit de fabriek.

De FIII Combi is vanuit de fabriek geleverd op 17" Prestige velgen, die had ik in de garage op een demo wagen gezien en die moest ik hebben
Voornaamste opties op de FIII zijn denk ik KESSY, verwarmde voorzetels en de soort van shadow look op de koplampen die in het licht/zicht pakket zat.

Beide auto's zijn echt super leuk om mee te rijden.
De FII hebben we gekocht toen hij 9 maanden oud was, de FIII is splinternieuw en heeft ondertussen een 600-tal kilometer op de teller.
Volgens sommige is de FII ook langs een chiptuner geweest omdat hij sneller zou acceleren dan zijn soortgenootjes, ik kan het niet echt bevestigen omdat ik nog niet met een 'normale' FII Combi heb gereden. Dus voor mij heeft hij 90PK

De FIII is een 110PK DSG wat echt een plezier is, op het wennen van de DSG na (eerste keer automaat gekocht).
Wel vind ik dat hij wat hoog op zijn poten staat. Ik heb hier al gelezen dat er velen kiezen voor een Eibach kit. Weet iemand of dit zomaar kan in België? En waar ik dit eventueel kan laten doen?
Verder heb ik niet zo heel veel plannen (never say never), maar een DSG optimalisatie zou misschien nog wel eens kunnen.

Voor degene die hebben opgelet, ja ik heb twee opeenvolgende nummerplaten IMG_20170430_112445548_HDR.jpg IMG_20170430_112436743.jpg IMG_20170430_112504407_HDR.jpg IMG_20170430_144216958.jpg IMG_20170430_144226004.jpg IMG_20170430_144231707_HDR.jpg

Seigersbjorn

Senior Member
De DSG aanpassing/verbetering is precies dat: een verbetering.
Wanneer je een verlaging wilt, heb je daar inderdaad een (herkeuring?) goca-attest voor/bij nodig, maar @Antera (in Breda) kan je daaraan en daarmee helpen, evenals aan de eibach-verlagingskit. (zie: www.lowering.nl)
Mede Belg/forumlid @Joske heeft daar eveneens (zij het op, nee, onder, zijn Octavia) ervaring mee.
Top, ga ik gelijk even bekijken

Bovenaan Onderaan