Even voorstellen

RHITNL

Lid
Goede middag mede Skoda rijders.

Ik wil mij even voorstellen. Ik ben Ralph, 41 jaar uit het midden van Nederland.
Ik heb gisteren mijn eerste Skoda gekocht. Ik kan hem volgende week ophalen.
Het gaat om een Skoda Octavia 2.0 FSI Elegance uit 2005.
octavia_voorzijde.jpg

octavia_zijkant.jpg

Dit is mijn eerste ervaring met Skoda maar niet met VAG. Ik heb 3 jaar geleden een ruim jaar in een Seat Leon Limited edition II 1.6 TDI gereden wat mij goed beviel.
Bij deze Seat heb ik verschillende vagcom aanpassingen laten doen waaronder needle sweep, laptimer, DRL voor en achter. Daarnaast heb ik alle lampjes (vooral de mistlampen!) laten vervangen voor LED. De meeste externe verlichting was al LED en dan gele mistlampen :facepalm:

De huidige oude Subaru Impreza 1.6 uit 2000 was met 199.500 KM op de klok ernstig toe aan een nieuwe distributie riem en had meer kleine puntjes dus nu weer terug naar VAG alleen een tikje ouder (prive ipv lease)

Nu heb ik verschillende vragen over onder meer eventuele vagcom aanpassingen en eventuele bijzonderheden waar ik bij de Octavia op moet letten.
KM staan nu op 168.000 dus mogelijk is de distributie binnenkort aan de beurt.
Ik hoor graag alle tips en trucs voor deze hopelijk fantastische auto. De proefrit beviel in ieder geval erg goed en ik was meteen verkocht.

Groet Ralph

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Welkom Ralph,

Van een Seat Leon: leuk bommetje, naar een Subaru Impreza, nog meer bom, naar een Skoda Octavia.
Je houdt van afwisseling ;)
Welkom en op je vragen ga je absoluut antwoord krijgen hier!

Johan

RHITNL

Lid
Welkom Ralph,

Van een Seat Leon: leuk bommetje, naar een Subaru Impreza, nog meer bom, naar een Skoda Octavia.
Je houdt van afwisseling ;)
Welkom en op je vragen ga je absoluut antwoord krijgen hier!

Johan
Hi Johan,

Dank je voor de reactie.

De Seat was een 1.6 tdi ecomotive met 110pk. Lag lekker sportief op de weg maar een echt bommetje was het niet hoor.
De Subaru was niet helemaal wat je denk hoor. Een hele burgelijk 1.6 awd "station" met 95 pk 200.000KM geleden
Al met al heeft deze Octavia de meeste paardjes onder de kap dus ik zie het op dat vlak als een ruime vooruitgang.
Ik zie overigens dat ik dit topic op de verkeerde plek heb geplaatst in het forum of kijk ik verkeerd? Inmiddels wel op de juiste wijze de foto's toegevoegd, dat ging niet vanaf mijn eigen "cloud"

Ik wacht de reacties af!

Groet Ralph

0ri0n88

Forumguru
Welkom @RHITNL en mooie octavia!
Wellicht moet je bericht verplaatst worden naar de meet en greet
Zo speel je ook weer wat opties vrij zoals het plaatsen van advertenties in de bazaar enzo.
Nogmaals welkom en veel plezier van je Škoda!

RHITNL

Lid
Nogmaals dank iedereen!
Ik kan de auto einde van de middag ophalen (zin in!) Hebben jullie nog tips waar ik extra op moet letten bij dit type? Ik kon afgelopen dagen niets bijzonders vinden op het forum nadat ik deze ruimschoots heb uitgepluist maar kan uiteraard iets gemist hebben. Ik hoor eventuele tips graag!

Bovenaan Onderaan