Even voorstellen

hallo allemaal,

zal me even netjes voorstellen.
ik ben Richard 37 jaar jong een dochter van 6 jaar en gescheiden,
sinds 29 juli trotse eigenaar van een Skoda Fabia uit 2012 1.2tdi
ik woon in Roosendaal.
een week voor de aanschaf van de skoda ree ik Suzuki swift 1.3 ddis uit 2008.
maar daar had ik weinig geluk mee. in de 2,5 jaar tijd 110.000km gereden ermee en heel veel onkosten.
van bakrevisie aan toe kwam het blok er ook nog bij.
een week voor de nieuwe auto was de distributie ketting geklapt en moes ik noodgedwongen een andere auto kopen en toevallig kwam ik deze Skoda tegen en wat gelijk verkocht.

ik hoop hier genoeg te weten te komen over het merk enz.

groetjes richard

ik rij er nu een week mee 1800km gereden inmiddels en dat bevalt me prima.
de Swift had niks qua luxe en de Fabia weer wel wat het natuurlijk erg aantrekkelijk maakt.

Cordoba

Forumguru
Welkom Richard, als ik het goed begrijp heb je de Fabia gekocht zonder al te veel te weten over Skoda als merk.

Daarom een korte introductie over de praktische zaken: Skoda is onderdeel van het VAG-concern met als volumemerken VW, Audi, Seat en Skoda. Dit betekent dat je voor je Fabia ook veel onderdelen kunt 'lenen' bij de andere merken, veel technische onderdelen van de Fabia zijn uitwisselbaar met de Seat Ibiza en VW Polo uit vergelijkbare bouwjaren, soms is het verschil alleen de verpakking (het merk dat op het doosje staat) en de prijs, soms zijn er kleine verschillen maar past het prima.

Mijn Fabia is van een oudere generatie, maar ik heb bijvoorbeeld het complete zitmeubilair vervangen voor dat uit een Seat Ibiza FR (3-deurs!!), luxere interieurverlichting bij de binnenspiegel uit een Seat Toledo en boven de achterbank binnenverlichting gebouwd in analogie met een Ibiza ST (bouwjaar 2007), de velgen zijn oorspronkelijk voor een Audi A3 (1996/1997), asbak verlichting is origineel, maar eigenlijk bedoeld voor een Audi, de eerste lambdasensor heb ik vervangen door een exemplaar voor een VW (identiek ook voor zelfde motortype/motorcode) maar zo'n 60 euro goedkoper dan het identiek exemplaar in Skoda-verpakking.

Kortom ook als je zaken aan gaat passen naar je eigen wensen, of je gaat iets repareren kun je vaak winkelen bij andere modellen.

Bovenaan Onderaan