Even voorstellen...

Hallo allen,

Sinds kort eigenaar van een Skoda Fabia Combi 1.2 TSI (110pk) DSG7 Style (Candy white) en op aanraden van Mogas hier maar even lid geworden. Kan nooit kwaad is mijn ervaring met dit soort forums.

Betreft mijn eerste Skoda.

Mijn voorgaande auto's waren:
- 1987 Nissan Sunny 1.6 SGX sedan (grijs)
- 1996 Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 555 (blauw)
- 2008 Suzuki Swift 1.3 Shogun GT plus (wit)
- 1986 Citroën Mehari Plage (geel)

Ik ga eerst eens even surfen hier in het forum om mezelf wegwijs te maken.
Als ik vragen of opmerkingen oid heb, zal ik ook wel wat posten.

Canon-Eye

Forumguru
Ik had ooit een mooie rode Mehari (met een bankje achterin) op het oog als 2e auto, als opvolger van onze zeer gewaardeerde AK besteleend. Dit vanwege het uitgebreide gezin en de onmogelijkheid van zitplaatsen achterin de AK.
Maar mijn vrouw - hoofdgebruiker ervan - wilde niet in zo'n tent gaan rijden, helaas... :cry: ...en toen kwam er een R4 bestel met zijramen, die kon worden voorzien van een achterbank van de sloop plus gordels op de voorstoelen en daarmee vlot door de keuring kwam als personenauto. Kosten: tientje weegbrug, 18 gulden voor een nieuw deel 3 dat ik anders ook had moeten betalen en nieuwe kentekenplaten.

Ik had ooit een mooie rode Mehari (met een bankje achterin) op het oog als 2e auto, als opvolger van onze zeer gewaardeerde AK besteleend. Dit vanwege het uitgebreide gezin en de onmogelijkheid van zitplaatsen achterin de AK.
Maar mijn vrouw - hoofdgebruiker ervan - wilde niet in zo'n tent gaan rijden, helaas... :cry: ...en toen kwam er een R4 bestel met zijramen, die kon worden voorzien van een achterbank van de sloop plus gordels op de voorstoelen en daarmee vlot door de keuring kwam als personenauto. Kosten: tientje weegbrug, 18 gulden voor een nieuw deel 3 dat ik anders ook had moeten betalen en nieuwe kentekenplaten.

Ik gebruik hem ook als 2e auto maar meer voor de fun ritjes, hoewel ik afgelopen maand er wel mee op vakantie ben geweest naar Portugal om ook gelijk naar de 2CV wereldmeeting te gaan. Bijna 6000km gereden met de Méhari en merendeels open uiteraard.:yeehaa:Normaal staat hij lekker warm binnen en in de winter zit hij in de schorsing. De aanschaf destijds zie ik ook een beetje als een investering, want hij zal niet minder waard worden, gezien de huidige prijzen die alleen maar stijgen.
De AK en de R4 vind ik ook wel tof! Oude meuk is leuk!

Bovenaan Onderaan