Even voorstellen

avpy

Forumguru
Ik heb net trotse bezitter van een Superb 3.6 V6 4x4 gekocht van 2011
Ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen en ben 44 jaar
Ben getrouwd en heb 2 zoons 7 en 9 jaar oud
Hiervoor heb ik vanaf 2011 met een Subaru Outback gereden.
Was ook een hele sterke auto, maar de Superb is Luxe en heel sterk.
Gebruik hem ook vaak voor een zware aanhanger die 2000kg mag hebben.
Dus hiervoor is de auto ook heel erg geschikt.
Ook voor de caravan zal hij worden ingezet.

Laatst bewerkt:

Eemspoort

Forumguru
Ziet er netjes uit, maar vraag me toch af wat de geschiedenis is van deze V6?
Hij is van 2011 maar heeft de facelift-neus, is geïmporteerd in 2016 en heeft verschillende bandenmaten voor en achter.
Bij zo'n auto krijg ik een naar gevoel, sorry. Ik hoop dan ook voor jou, dat mijn nare gevoel ongegrond is.
Veel plezier en succes met de auto, uit ervaring weet ik dat een Superb V6 een geweldige auto is.
Ik was voorlopig ook nog niet van plan om de mijne weg te doen. ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
Prachtige dikke wagen!
Ik hoop dat je de problemen, zoals elders hier op het forum geplaatst, de baas wordt.
Ik deel wel het bange gevoel van @Eemspoort , zeker nadat ik de vraagprijs van de laatste eigenaar zag toen ik het kenteken googelde...
Hopelijk heb ik het mis en heb jij gewoon een dijk van een wagen op de kop weten te tikken!!!

Succes en veel rijplezier!

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom @avpy, gefeliciteerd met je dikke machine. Je bent de eerste die ik met een facelift zie en een V6, dat gaf bij mij een alarmbel, bij het checken van je kenteken zag ik dat het een import auto was. Nu hoop ik voor jou niet dat die facelift neus er opgezet is na een fikse schade...... Ook al is dat wel het geval en het is netjes en vakkundig gerepareerd dan kan je er nog steeds een goede auto aan hebben, dat laatste hoop ik dan ook van harte voor je!! Ik heb zelf bijna 5 jaar met een V6 4x4 gereden en elke kilometer is FEEST. Heel veel plezierige en veilige kilometers toegewenst!!

• Leuk
Waarderingen: avpy

CDK

Forumguru
heeft verschillende bandenmaten voor en achter.
Waar lees je dat? In principe zou het Haldex systeem hiervan naar de kl#ten moeten gaan, er mag zelfs niet meer als 2 mm verschil in het profiel van voor en achterbanden zitten. Rolomtrek hoort vrijwel identiek te zijn. Dat was voor mij de reden om het niet te doen, anders had ik achter ook 9.5J velg er onder gezet.

Eemspoort

Forumguru
Waar lees je dat? In principe zou het Haldex systeem hiervan naar de kl#ten moeten gaan, er mag zelfs niet meer als 2 mm verschil in het profiel van voor en achterbanden zitten. Rolomtrek hoort vrijwel identiek te zijn. Dat was voor mij de reden om het niet te doen, anders had ik achter ook 9.5J velg er onder gezet.

Ik neem aan, dat je daar inmiddels achter bent, getuige je reactie in dat topic. :D ;)

• Leuk

avpy

Forumguru
Hartelijk welkom @avpy, gefeliciteerd met je dikke machine. Je bent de eerste die ik met een facelift zie en een V6, dat gaf bij mij een alarmbel, bij het checken van je kenteken zag ik dat het een import auto was. Nu hoop ik voor jou niet dat die facelift neus er opgezet is na een fikse schade...... Ook al is dat wel het geval en het is netjes en vakkundig gerepareerd dan kan je er nog steeds een goede auto aan hebben, dat laatste hoop ik dan ook van harte voor je!! Ik heb zelf bijna 5 jaar met een V6 4x4 gereden en elke kilometer is FEEST. Heel veel plezierige en veilige kilometers toegewenst!!

Er is verder niks aan de auto te zien dat hij flinke schade heeft gehad.
slijtage banden is ook mooi gelijk. Chassisbalken zien er ook puntgaaf uit.
Ook kieren en naden rondom de auto zijn er links en rechts hetzelfde uit.
Dat hij fantastisch rijd vind ik ook. Hij heeft echt veel power over.
@Corné de Kluijver heb je er veel kilometers mee gereden ??
Ik zelf rijd tussen 20 en 25000 km/jaar

• Leuk
Bovenaan Onderaan