Even voorstellen...

Hallo allemaal, hier (nog) een kersverse Skoda rijder...
Om het netjes te doen zal ik me eerst eens voorstellen voordat ik her en der dingen begin te roepen en/of vragen.
Mijn naam is Dennis de Vries, ik sta op het punt 46 te worden, ben gelukkig getrouwd en vader van 3 pubers.
Wonen doen we in het Hoge Noorden van Noord-Holland, te weten Anna Paulowna en mijn dagelijks brood verdien ik als chauffeur bij een transportbedrijfje uit Wognum.
Ik ben niet altijd chauffeur geweest, ooit was ik nog wegenwachter en daarvoor zelfs monteur bij een Peugeot dealer. Door die leerschool ben ik enigzins besmet geraakt met het Franse Auto virus, de meeste van mijn auto's waren van het PSA concern, een paar Opels, een Audi en 1 Golfje daargelaten.
Wat doe ik dan op het Skoda forum? Vrij simpel, naast de 206 HDI van mijn vrouw staat tegenwoordig een Skoda, voor papa, om mee op zijn werk te komen. En aangezien ik in de wereld van VAG auto's dus vrij groen ben leek het me geen kwaad kunnen om hier eens mijn licht op te steken.
Mijn Skoda is alles behalve een plaatje als ik eerlijk ben. Een witte Fabia Combi uit 2004 met de machtige Sdi onder de kap, roestplekjes hier en daar en een hele verkeerde bandenmaat. Ook zijn overal sporen te vinden van Meneer de Haas, Beun, u kent hem vast wel, maar dat mag de pret niet drukken.
Waarom koop je dan zoiets hoor ik vragen. Ten eerste omdat de Sdi motor een naam hoog te houden heeft qua degelijkheid en zuinigheid. En ten tweede omdat hij gewoon niet duur was.
Pluspunten heeft hij ook hoor. Het is een Elegance uitvoering, dus airco, cruise control, boordcomputer, centrale vergrendeling, alles wat ik op een auto fijn vind zit er op, en hij rijd gewoon lekker, bijna Frans comfortabel.
Ik ga er nog genoeg aan te prutsen hebben dus vragen ga ik vast wel hebben in de toekoms, maar zo is het even mooi geweest voor nu.

Groetjes, Dennis

Cordoba

Forumguru
Welkom Dennis. Allereerst wil ik je aanraden om een beschermrooster (of gaas) voor de condensor te plaatsen, om een lekkende condensor door steenslag te voorkomen. Verder kun je ook aardig wat terugvinden in het topic van mijn 2003 Fabia (zie groene link in mijn handtekening).

Het onderdeelnummer van het condensor beschermrooster kun je vinden in het Fabia II gedeelte in een topic over lekke condensor als ik het goed heb. Ander voordeel van de Fabia is dat er veel onderdelen op de sloop te vinden zijn, en dat je ook onderdelen van andere modellen in het VAG-concern kunt gebruiken.

Bedankt voor de tip Cordoba, de airco moet naar alle waarschijnlijkheid wel gevuld worden, maar ik zal zeker ook even checken of zo'n gaas niet misschien al geplaatst is (en anders moet ik daar dus even achteraan)

MaxN ook dank u voor het welkom!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

Hakar

Donateur
Welkom, en veel plezier met je 2004.
Rij zelf een jaartje jonger ook Elegance, maar dan op gewone peut.

Mede dankzij dit forum heb ik ons Fabje beter leren kennen, en aanpassingen kunnen doen.

Bedankt allemaal, wat een welkom! Het Skoda forum lijkt nog behoorlijk actief, waar andere fora tegenwoordig vooral richting Facebook lijken te verhuizen. Top!

Vandaag bezig geweest met het aanleggen van een nieuwe antenne, onderweg diverse stekkers en slangetjes weer aangesloten, maar het gewenste effect is uitgebleven. Radio ontvangst is nog altijd ruk, dus daar gaan we een andere keer nog maar eens een keer mee aan de slag.

Even een vraagje voor de eigenaren van een Fabia sdi, als je de zwarte kap van de motor verwijderd, is het dan normaal dat de motor scheef lijkt te hangen? Als in opvallend scheef? Of moet ik me zorgen maken over een eventuele kapotte versnellingsbak steun of zo?

Bovenaan Onderaan