Even voorstellen

Hallo,
Ik ben Erik en sinds Maart dit jaar eigenaar van een Fabia combi 1.2 TDI uit 2012.
Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd om mijn navigatie Amundsen+ RNS315 te updaten maar helaas is dit niet gelukt en zegt mijn navi nu interne apparaatfout.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?

Groeten, Erik

VAG-man

Forumguru
Welkom Erik.
Help mij even is dit een Admundsen met sd-card? Zo ja dan had je deze niet volledig mogen formatteren.

Hallo VAG man, Het is een RNS315 Amundsen+ met een intern geheugen. de kaart hoeft er niet in. Wat ik bedoelde uit te leggen is dat ik er geen kaartje bij heb met de oude gegevens. Ik heb dus zelf een eigen sd kaartje gepakt en geformatteerd en geprobeerd daar de oude gegevens op te zetten voor ik het nieuwe kaartje ging installeren. dit werkte niet en heb ik er maar voor gekozen het nieuwe kaartje er in te doen en de oude gegevens te overschrijven. Dit ging in eerste instantie prima. Het toewijzen en daarna het installeren in het geheugen. Het duurde wel lang voordat de groene balk langer werd. Na ongeveer een uur ben ik gaan kijken en stond er interne apparaatfout. Ik zal wat foto's bijvoegen. Ik heb het daarna nog opnieuw geprobeerd vanaf de SD kaart maar dan krijg ik na 1 seconde al de melding interne apparaatfout. De dealer zij dat ik het apparaat even stroomloos moet maken en dan alle stekkers er uit en dat het daarmee verholpen zou zijn.

Bijlagen

• IMG_0978.jpg
    IMG_0978.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 13
  • IMG_0981.jpg
    IMG_0981.jpg
    999,2 KB · Weergaven: 14
  • IMG_0982.jpg
    IMG_0982.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 11
  • IMG_0976.jpg
    IMG_0976.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 10

CDK

Forumguru
Amundsen + is niet zelf te updaten toch? Daarvoor moet een nieuwe SD kaart bij Skoda worden aangeschaft (met daarop alsnog sterk verouderd kaartmateriaal).

Ik heb idd de hele unit uitgebouwd en even een tijdje binnen gehad en daarna weer ingebouwd. Is snel gedaan. Alleen nu moet ik nog een nieuw kaartje hebben. Kan ik via een duitse dealer aankomen. Ze werken ook alleen met originele kaarten heb ik begrepen. Dus even afwachten. Bedankt voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt.

Bovenaan Onderaan