Even voorstellen

jesse_s93

Forumguru
Ik ben eigenlijk al heel lang lid, maar had me nog nooit voorgesteld. Simpelweg, omdat ik nooit zelf een Skoda heb gehad. Mijn ouders hebben twee keer een Skoda Octavia Combi gehad (bouwjaar 1999 en 2008) in het verleden en door de eenvoud en degelijkheid "fan" geworden van het merk. Ze deden het altijd en zijn erg fijne reisauto's. Toen mijn ouders twee jaar terug een auto gingen private leasen is dit een Skoda Fabia Combi geworden. Ook een zeer complete en leuke auto!

Nu de reden waarom ik mezelf ga voorstellen: Ik ga een Skoda Scala leasen via private lease. Via het werk hebben we de optie om een budget te krijgen voor je mobiliteit en daarbij heb ik gekozen om een auto te gaan rijden waar ik graag in wil rijden, de Skoda Scala. De Skoda Scala wordt een Sport Business 1.0 in Steel Grey met de Vega Aero 18" velgen. Daarnaast de volgende opties gekozen:
- Emotion pakket
- Virtual cockpit
- Stoelverwarming
- DAB+
- Sportonderstel
- Regensensor en lichtassistent
- Easy Start
Al met al een redelijk complete Scala :)

Ik heb de sport business gekozen, voornamelijk vanwege zijn stoelen en zwarte dakhemel. De stoelen zitten echt heel fijn en naar mijn mening beter dan de stoelen in de first edition of style. De auto zal naar verwachting in wk51 worden geleverd. Ik kan eigenlijk al niet meer wachten!

Kort wat over mezelf. Ik ben Jesse, 26 jaar en ben woonachtig in Elst. Ik zit vol met vragen aan huidige eigenaren, dus zal veel te vinden zijn in het Scala forum.

jesse_s93

Forumguru
Inmiddels is de Scala opgehaald. Tot nu toe: heel erg blij mee! Onderstaand twee plaatjes:
20191225_122826003_iOS-small.jpg
20191225_122710572_iOS-small.jpg

Ik vroeg me nog wel iets af. Toen ik de auto bestelde stond er een 12V-aansluiting in de bagageruimte als standaarduitrusting. Die zit er nu niet in. Kijk ik nu in de prijslijst, is het inderdaad geen onderdeel meer van de standaarduitrusting, maar voor mijn gevoel betaal ik nu wel iedere maand zelf (private lease) voor een optie die uiteindelijk niet is geleverd. Iemand soortgelijke ervaringen?

hemi24

Forumguru
Mooie wagen; welkom hier!

V.w.b. uitrustingsvraagstukken : lees even de kleine lettertjes onderaan de folder... Schandalig, maar zo schijnt het te werken.

EdK

Forumguru
Als niet vermeld staat in je koop overeenkomst dat er een 12V wcd in kofferbak zit , dan kunnen ze bij PON nog steeds ongestraft dit laten vervallen !
Maar wat alle jaren dus een bijna standaard was ( zelfs mijne Fabia heeft het gewoon ) blijkt dus nu een optie geworden te zijn ??

Of zit hij gewoon verrstopt en heb je hem nog niet gevonden achter het klapdekseltje met de tekst 12V ?

hemi24

Forumguru
Bij de Scala zit de verlichting links in de kofferruimte en ( indien aanwezig ) de 12V plug rechts.

upload_2019-12-27_13-30-58.jpeg

Je kunt je ongenoegen kenbaar maken bij de dealer, met het verzoek of ze alsnog een 12V plug voor je willen inbouwen...

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Welkom en mooie Scala! Doet Skoda goed want dit is in zijn segment echt een mooie auto die uit de massa springt. Oogt duurder dan zijn concurrenten in zijn klasse.

jesse_s93

Forumguru
Dank voor jullie reacties! Ik heb het aangekaart bij de dealer. Ze komen erop terug.

Ik had ook specifiek om zwarte buitenspiegelkappen gevraagd, omdat ik dat mooier vond bij de Sport Business (was ook standaard voorheen). Verkoper gaf ook aan dat dat geen probleem was. Is echter ook niet geleverd. Dat is echter twee kapjes omwisselen, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik.

EdK

Forumguru
Dat is echter twee kapjes omwisselen, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik
Theoretisch gezien moet dat geen enkel probleem zijn, maar in de praktijk kan het heellllllllll moeilijk wezen als PON / VAG niet meewerkt naar de dealer toe...... dan word het vaak ook moeilijk voor de dealer naar jou toe..:pieker::lezen:

Bovenaan Onderaan