Even voorstellen

Octavia&Eos

Actief lid
Hallo allemaal,

Zojuist lid geworden van het Skoda forum. Ik ben Marc 36 jaar uit Elburg. Ben getrouwd en heb 2 dochters van 2 & 4.

Momenteel rijdt ik een Octavia greenline 1.6TDI uit 2011, maar deze loopt uit de lease. Gisteren heb ik een Octavia combi sportsline business besteld. Deze wordt tussen kerst en oud nieuw geleverd. Mijn werkgever wilde hem dit jaar aanschaffen en op kenteken hebben.

Naast een leaseauto hebben wij ook nog een volkswagen eos uit 2007 op de oprit staan. Hier rijdt mijn vrouw dagelijks in en op mooie dagen rijdt ik erin, naar kantoor bijvoorbeeld. Voordeel van de Eos is het harde cabriodak en de kids hebben genoeg ruimte achterin.

Bijlagen

• Octavia.jpg
    Octavia.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 57
  • Eos.jpg
    Eos.jpg
    225,2 KB · Weergaven: 53

Japanese Power

Donateur
Ha Marc,

Welkom bij de club! Mooie uitvoering die SportsLine! Voorraadmodel mag ik aannemen gezien de levertijd? Dacht even weer een fotograaf op het forum erbij toen ik je nickname zag, maar al lezend is hij duidelijk waarom ;) Nog even aftellen en dan mag je je kerstcadeautje in ontvangst nemen!

Johan

Octavia&Eos

Actief lid
Ha Marc,

Welkom bij de club! Mooie uitvoering die SportsLine! Voorraadmodel mag ik aannemen gezien de levertijd? Dacht even weer een fotograaf op het forum erbij toen ik je nickname zag, maar al lezend is hij duidelijk waarom ;) Nog even aftellen en dan mag je je kerstcadeautje in ontvangst nemen!

Johan

Jep een voorraadmodel. Octavia diesel is alleen nog maar uit voorraad te bestellen. Het nieuwe model is pas weer als diesel zelf samen te stellen.

Octavia&Eos

Actief lid
Even een update, omdat ik lang niet op forum aanwezig ben geweest. Inmiddels staat er 22.000km op de teller en wat rijdt het toch lekker. Dit is mijn eerste automaat en bevalt mee uitstekend. De EOS is sinds vorige week de de deur uit en vervangen door een high UP! White edition.

Momenteel bezig om hoofsteuntjes te maken voor 2 tablets om komende vakantie de kleine meiden te voorzien van entertainment.

Zal de komende tijd weer wat vaker op het forum aanwezig zijn en posten.

Bijlagen

• Screenshot_20200620_173407.jpg
    Screenshot_20200620_173407.jpg
    195,9 KB · Weergaven: 28
  • Screenshot_20200620_163538_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20200620_163538_com.android.gallery3d.jpg
    575,9 KB · Weergaven: 29
  • Screenshot_20200620_210923.jpg
    Screenshot_20200620_210923.jpg
    264,1 KB · Weergaven: 26

Okki

Donateur
Leuk die Up....maar een driedeurs? Is dat niet lastig met de kinderen....of gaan die nooit mee in de Up?

En waarom de EOS de deur uit?
(nou moet je ook de forumnaam laten wijzigen :thinking:)

Octavia&Eos

Actief lid
Leuk die Up....maar een driedeurs? Is dat niet lastig met de kinderen....of gaan die nooit mee in de Up?

En waarom de EOS de deur uit?
(nou moet je ook de forumnaam laten wijzigen :thinking:)

Nee niet lastig instappen ze waren dit bij de eos ook gewend. De eos was in plaats gekomen van mijn oude motor. Nu mis het motorrijden en de eos was heel duur in de wegenbelasting en verbruik 1:9. De UP 3 deurs vind ik daarnaast het leukste model.

Okki

Donateur
1 op 9? Dat verbruikte mijn Kever 40 jaar geleden....

Maar goed....er komt dus weer een motor, dat is leuk.

Octavia&Eos

Actief lid
1 op 9? Dat verbruikte mijn Kever 40 jaar geleden....

Maar goed....er komt dus weer een motor, dat is leuk.
Ja hij reed vooral korte stukjes en even vlot over een dijkje werd het 1:8. Apparaat weegt 1550 kg ;)

Ja volgend jaar weer kijken naar een 2 wieler

Octavia&Eos

Actief lid
Inmiddels rijd ik nu 10 maanden in de Octavia en wat bevalt die auto goed. Mijn direct collega's rijden stuk voor stuk duurdere auto's (320d, CLA shooting break, Mondeo en een V60) maar zijn allemaal verbaasd over de octavia en dan vooral de ruimte en uitrusting. Nu heb ik een sport business en die is redelijke rijk uitgerust.

Wel wat kleine puntjes gehad de afgelopen maanden. Bij 12.000 km is het complete ad-blue systeem vervangen, carplay stopte regelmatig(na een update minder vaak).

Van de zomer met de caravan van 1450kg richting de ardeche geweest en ook dit ging prima. De auto had geen moeite mee ondanks de "maar" 116pk en met Dsg was het heerlijk relaxt de bergen op met de combinatie.

Momenteel zijn er 2 staande achterspoiler voor langs de achterruit en H8 ledjes onderweg vanaf ome Alie.

Kortom top auto en zeker niet de laatse skoda

Bijlagen

• Screenshot_20201112_115328_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20201112_115328_com.android.gallery3d.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 16
Bovenaan Onderaan