Even voorstellen

Goedenavond Skodaliefhebbers,

Mijn naam is Dennis en als Brabander woonachtig in Zwolle. Vanwege het werk van mijn vrouw en mij terecht gekomen in Zwolle.

Aangezien er in juni onze eerste kleine op komst is willen we afscheid nemen van onze huidige Ford Fiesta 1.6 Titanium. Nieuw gekocht en inmiddels 9 jaar en 212.000 verder heb ik me georiënteerd op de occassionmarkt. Ik ben enthousiast geworden over Skoda, specifiek de Octavia. Ik houd van degelijkheid, geen fratsen en ook veel ruimte. Ik denk dat ik dan met de Octavia een goede keus kan maken!

De komende zomermaanden houd ik de occassionmarkt in de gaten. Ik vind het leuk om me te verdiepen in de (toekomstige) auto en daarbij hoop ik op dit forum veel informatie te halen. Ik kijk ernaar uit om uiteindelijk een mooie Octavia te kunnen rijden .

Groetjes,

Dennis

Antera

Donateur
Van harte welkom Dennis. Leuk dat je Skoda ontdekt hebt en je gaat hier zeker een auto naar wens in vinden. Ben benieuwd wat het worden gaat.

Dankjewel! Nee ik heb daar niet over nagedacht. Ik zie dat je op Gaspedaal ook op import kunt zoeken. Kan jij aangeven of het betrouwbaar is om bv een auto uit Duitsland te importeren? Waar zou ik op moeten letten?

VAG-man

Forumguru
Kan jij aangeven of het betrouwbaar is om bv een auto uit Duitsland te importeren?

Niet minder betrouwbaar dan wanneer je deze bij een Nederlandse verkoper koopt.
Opletten of de auto een geldige HU (apk) heeft. Mooiste is een nieuwe HU, want deze is 2 jaar geldig en de RDW neemt deze over, zodat je de komende 2 jaar niet voor een APK hoeft.

Als je interesse hebt zou ik kijken op mobile.de.
Verder zijn hier genoeg mensen die je willen helpen. Importeren is vrij simpel. Ook zijn de Duitse verkopers niet te beroerd je daarbij te helpen.

foxman

Forumguru
Welkom. Je kan ook contact met autobedrijf Stapel in Staphorst opnemen. Die hebben mij aan mijn Octavia combi geholpen. Complete historie bekend.

Bovenaan Onderaan