Even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Raymond Fels, woon in de Achterhoek en heb sinds twee weken een Superb uit 2017.
Al heel lang was ik aan het kijken naar een Octavia, een Yeti, en een beetje naar een Superb.
Ik wilde graag een zuinige auto met ruimte voor de kids achterin en ook wat ruimte om spullen te verslepen.
Een Yeti viel helaas snel af qua ruimte, hoewel ik het wel een erg leuke auto vind.
De Octavia zou het gaan worden tot ik met mijn partner in de showroom was en zij de Superb zag en ook mooi vond. En zo kon ik ineens een Superb verantwoorden :-)
Ik moet zeggen dat het een heerlijke auto is met veel ruimte en de nodige gadgets.
Het enige probleem is dat er verkeersbordherkenning op zou zitten. Dat zit er helaas niet in, en samen met de garage zijn we aan het uitzoeken hoe we dit gaan oplossen. Dus mocht er iemand een zaak kennen waar ze een originele Skoda cam kunnen retrofitten met alles erop en eraan, dan houden we ons aanbevolen...

Antera

Donateur
Van harte welkom. Heb je helemaal geen camera in de voorruit zitten?

Oftewel heb je een van de volgende optie:

Lane assist of grootlicht assist? Dan heb je een camera heb je deze ook niet dan helaas niet.

retrofitten is niet zo simpel en heb ik in een ander topic ook al een stukje over geschreven. € 1000 a € 1500 euro als je gelukt hebt incl alles of op een minder nette (originele) manier zal het ook nog een 750 a 1000 euro kosten.

@Antera,
Dank je voor je antwoord.
Wanneer het allemaal geretrofit kan worden met de Skoda onderdelen, dan mag het denk ik wel zo'n € 2500,- max kosten. De garage gaat het uiteindelijk regelen en hebben nu een 'clone-set' aangeboden voor dezelfde prijs. Nu wil ik hen niet onnodig op kosten jagen, maar wanneer er een garage is die de originele delen kan plaatsen voor ongeveer hetzelfde bedrag (of minder) , dan heb ik dat liever dan een clone. je weet dan immers nooit of het in de toekomst blijft werken na b.v. een software update in de auto.

Antera

Donateur
Clone set??? Heb nog nooit een clone gezien die samen met het skoda systeem kan samenwerken

Antera

Donateur
Retrofitten van een camera zal ook niet bij de dealer geregistreerd staan en zal dan ook met update;s issues kunnen gaan geven

Timmer

Forumguru
Succes met de retrofit!. Zoals antera al aangaf, heb ik zelf ook nog nooit gehoord van een clone gehoord, het enige dat ik me dan kan bedenken is dat de onderdelen niet via een officiële VAG-dealer gekocht zijn, maar via een lokale onderdelen shop.

Bovenaan Onderaan