Even voorstellen....

DHG500

Actief lid
Hoi forumleden en gasten,

Mijn naam is Bob en al langere tijd stille meelezer op dit forum. Het werd hoog tijd dat ik me eens voorstel!

In 2008 de overstap gemaakt naar Skoda, naar een heel jonge demo-Fabia Combi 1.6 benzine, Ambiente (incl. klein leerpakket en getinte ramen) in metallic anthraciet lak op standaard Bear-lmv.
Fantastische wagen voor een jong gezin! En toch, het kon nog beter. Na anderhalf jaar en ongeveer 40.000km de 'Faab' ingeruild voor een splinternieuwe Combi Greenline. De verlokking van wegvallen BPM en MRB én het hoge aantal jaarkilometers maakte de economische keuze beslist verantwoord.
Ook deze 1.2TDI GL lekker voorzien van klein leerpakket, getinte ramen, multifunctioneel stuur. Kleur licht metallic blauw (volgens mij de meest voorkomende kleur). Hier ook de standaard 15" Antares-lmv.
We hebben deze auto nu 10 jaar en inmiddels staat er 303.500 km op de teller. Ook betalen we nu braaf MRB (toch vier jaar spotgoedkoop kunnen autorijden!!) en de auto heeft altijd en op tijd zijn onderhoud gehad.
Er worden bijna dagelijks grotere afstanden mee afgelegd (75 km e.r.) en de motor krijgt altijd de tijd om netjes op te warmen.
We hebben dan ook (afkloppen!) geen ernstige storingen of problemen gehad met deze auto. Gewoon de reguliere slijtageonderdelen.
Wat ergert is het regelmatig doorbranden van de koplampen (een rotklus om te vervangen) en het gevoelig zijn van de airco voor het vochtig blijven na een rit (dat levert nare geurtjes op; een km of 5 voor aankomst uitschakelen om droog te blazen dus!).

De lak houdt zich goed, al heb ik rond de nummerplaatverlichting en bij de nummerplaatschroeven in de achterklep wel wat roest moeten behandelen. Het logo op de plastic-chromen snor op de motorkap is ook weggevaagd door het wassen. Ik heb daarom zelf maar eens een penseel ter hand genomen en het groen weer terugggepenseeld (en daarna transparant afgelakt).

De rubber bussen van de stuur-stabilisatiestang moeten vervangen worden, alsmede van de draagarm achter. Nu ja, een keer een uurtje of twee daarvoor uittrekken en de klus is weer geklaard. En dat zijn dan de grote klussen.

Kortom, ik ben erg tevreden en ook de rest van mijn gezin. Zo erg zelfs dat mijn oudste zoon nu ook een Fabia II gekocht heeft (2008, 1.2i benzine Combi-Ambiente) en mijn jongste er ook één wil kopen
(want de ruimte is handig voor zijn video-productiebedrijf).

Zo, voorlopig een aardige intro. Tot in de forum-berichten!

Groet,

Bob

Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Welkom Bob, rij zelf ook nog steeds naar volle tevredenheid in een Fabia II Combi Sport uit 2008 :thumbsup:

Bij de nummerplaatverlichting was bij ons ook alles aardig verroest en is aangepakt, tevens het Skodalogo op de "snor" een aantal jaar geleden vervangen door een nieuwe.

Bovenaan Onderaan