Even voorstellen:

TEROSS

Lid
Mijn naam is Hans Terwindt en ben enige dagen geleden lid geworden van dit forum. Nu ben ik al zo'n 7 jaar octavia lease rijden, maar door het wisselen van baan ben ik genoodzaakt weer een eigen auto te kopen. De voorkeur ging uit naar een nieuwe Karoq of een gebruikte Yeti. Na 3 proefritten is afgelopen week de keuze gevallen op een Yeti 1,8 TSI 4x4. Op 26 februari ga ik hem ophalen. Naast deze Yeti heeft mijn vrouw nog een CityGo.

Bijlagen

• Yeti vierkant_FotoSketcher.jpg
    Yeti vierkant_FotoSketcher.jpg
    230,9 KB · Weergaven: 26

VAG-man

Forumguru
Welkom. Tekening van de Yeti zelf gemaakt?
De Yeti heeft inmiddels de gemodificeerde zuigers of nieuwe motor?

TEROSS

Lid
Welkom. Tekening van de Yeti zelf gemaakt?
De Yeti heeft inmiddels de gemodificeerde zuigers of nieuwe motor?

Hallo @VAG-man, nee de tekening is gemaakt met FotoSketcher op basis van een foto van internet. Volgende week maak ik een andere met de juiste neus op basis van mijn eigen auto. De motor is door VAG gemodificeerde originele motor. Heb wel veel gelezen over de 1,8 TSI motoren maar ondanks dat toch gekozen voor deze auto.

hemi24

Forumguru
Welkom Hans.
Hoop dat het verbruik je niet teveel tegen gaat vallen, verder wel een fijne wagen in de combinatie met 1.8 TSI en 4x4!

TEROSS

Lid
[Q
@hemi24 Dank voor je bericht. Het brandstof verbruik is wel enigszins mee gecalculeerd. Natuurlijk is de stand van de rechtervoet medebepalend in het verbruik. De auto hoeft ook geen 30 - 60000 km per jaar te rijden zoals de vorige leaseauto's.

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
@TEROSS : ik zat even op Spritmonitor.de te kijken, en daar vond ik 31 gebruikers met een Yeti 1.8 TSI 4x4. Gemiddelde verbruik was daarbij 1 op 11, waarbij de uitersten van 1 op 8 tot 1 op 13 uiteen liepen.
Maar je had er al rekening mee gehouden, lees ik.

:thumbsup:

TEROSS

Lid
[Q
Altijd beter als mijn Opel Ascona i2000. Deze liep 1 op 4. Maar de benzine was in 1983 een stuk goedkoper.
Heel hard moeten werken om 170 PK uit een 2 liter blok te halen. Nu 160 PK uit deze 1,8 TSI.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan