Even voorstellen

4matc

Lid
Hoi allemaal,

mijn naam is Maurice en ik ben nieuw hier. Ik heb al veel gelezen op het forum. Sinds een paar weken in het bezit van een Skoda Octavia Combi business elegance 1.4 TSI chipped @ABT fabriek af.

Ik vind het een fijne wagen met veel opties, gelukkig gekocht met garantie bij een goede garage. Auto moet al wel terug voor een nieuwe versnellingsbak, aldus garage. Differentieellager is kapot. Ik hoorde wat tijdens het rijden. Vandaar dat ik al flink aan het lezen ben geslagen hier.

Thijs4motion

Forumguru
Welkom hier,

Was het lager eruit gekomen met de proefrit of heb je dit zelf later bemerkt?

Hou wel in de gaten wat de garage doet met de versnellingsbak. Wordt alleen het leger verv. Krijg je een gebruikte bak. Of een gereviseerde. Ik weet niet wat de km stand is van je auto

4matc

Lid
Dank jullie wel!
Ik zal het in de gaten houden van de bak @Tijs4motion. Ik hoorde het zelf tijdens het rijden. Wel pas na aankoop en tijdens het gebruik nu. De auto staat op 263 dkm. Wel elke 30 dkm een beurt gehad. Er is 60 dkm geleden een gereviseerde bak in gegaan. Garage gaat proberen garantie te claimen bij leverancier van de bak.
Vanmorgen hoorde ik met een koude start 3 minuten lang de ketting (is al vervangen). Zorgelijk. Normaal is dit maximaal 3 seconden, zoals het hoort. Is dit iets om zorgen om te maken? Garage heb ik al ingelicht en gaat er ook naar kijken samen met de bak. Ik ben benieuwd naar dit prille huwelijk met de Skoda.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Pfff, dat zijn direct al serieuze problemen en mogelijke problemen (langdurige ratel na koude start). Geen idee hoe goed de garage de auto voor verkoop gecheckt heeft, maar ik zou dit goed in de gaten houden, desnoods door een andere partij alsnog een aankoopkeuring laten doen (in elk geval ruim binnen de garantietermijn).

Bovenaan Onderaan