Even voorstellen

JmmS

Lid
Goedemorgen,

Mijn naam is Jeroen, ben 35, en ik ga als totale niet autokenner voor het eerst in mijn leven een auto aanschaffen. Ik heb al wat vooronderzoek gedaan, en mijn oog is gevallen op de Skoda Fabia Combi (aangezien de volksverhuizing met de kleine van 6 maanden vooral kofferbak ruimte i.p.v. beenruimte vraagt). De Octavia ligt dan weer buiten het budget van wat we eraan uit willen geven.

Ik open later een topic waarin ik nog wat vragen ga stellen, die ik ondanks het struinen op internet en dit forum nog steeds heb.

Groetjes!

Tees

Donateur
Welkom! Prima keuze, een Fabia voor een jong gezin. Wij zijn met de komst van de 2e wel vrij snel naar een Octavia geswitcht, die extra ruimte achter mij (ik ben 1.97m) was hard nodig, en de extra bagageruimte is echt een verademing.

EdK

Forumguru
Welkom

Prima wagen de Fab 3 station
Zorg er alleen wel voor dat het bij twee koters blijft, 3 gaat problemen geven met de stoeltjes en zitjes op den achterbank.....
En dan zit je vast aan een SuperB of een transporter om de kids te vervoeren....:koffie:

JmmS

Lid
Dank allemaal! Ik heb zojuist hier mijn vragen gepost.

Welkom

Prima wagen de Fab 3 station
Zorg er alleen wel voor dat het bij twee koters blijft, 3 gaat problemen geven met de stoeltjes en zitjes op den achterbank.....
En dan zit je vast aan een SuperB of een transporter om de kids te vervoeren....:koffie:

Ik doe mijn best om het bij twee te houden, maar je weet nooit of Moeder Natuur je zegent met een tweeling of meer. En ik ben niet heel gevoelig voor het uiterlijk van een auto, maar een Transporter of Roomster wil ik toch voorkomen :D

• Leuk
Waarderingen: EdK

CharlesTucker

Forumguru
... ik ga als totale niet autokenner voor het eerst in mijn leven een auto aanschaffen ...
Welkom hier, en ik zat een flink aantal jaren geleden in dezelfde situatie, ook zo'n beetje 35 jaar oud toen ik m'n eerste (tweedehands) auto ging aanschaffen, en ook niet al te veel kennis van zaken. Ik vond dat best een spannende aangelegenheid, aangezien de reputatie van de gemiddelde tweedehands autoverkoper niet best is.

Om een miskoop te voorkomen hebben we ons toen vooral gericht op een beetje gevoel krijgen voor het vertrouwen wat zo'n verkoper er zelf in heeft. Over het algemeen wordt je wel geacht om eens flink te gaan babbelen over de prijs. Maar ik was toen vooral benieuwd wat er op het gebied van garantie mogelijk was. Ik had me bij de eerste serieuze kandidaat dan ook voorgenomen eens te kijken of er een volledig jaar garantie bij te kletsen was. Als "tegenprestatie" zou ik dan gewoon aanbieden de vraagprijs te betalen, zonder verder afpingelen. De betreffende auto was toen ruim 7 jaar oud, en had zo'n beetje 100.000 kilometer gelopen.

Na een geslaagde proefrit, toen we tot zaken probeerde te komen, zei de verkoper direct eerlijk dat ie niets aan de prijs kon doen, maar dat ie wel een jaar volledige garantie kon geven. Die hadden we niet zien aankomen, maar het was wel precies wat we wilden, dus we hebben dat ding direct gekocht. Ondanks de leeftijd van zeven jaar werd er een officiele Ford A1 occasion van gemaakt, die normaalgesproken toen niet ouder waren dan een jaar of 3. Uiteindelijk hebben we er nog bijna 8 jaar, en nog een dikke 100.000 kilometer veel plezier van gehad. Dat jaar garantie hebben we vrijwel niet nodig gehad, bij de eerste onderhoudsbeurt, na bijna een jaar, is er ergens onder garantie een pijpje vervangen. Verder hebben we in die 8 jaar buiten het normale onderhoud en slijtage ook geen kosten gehad aan die auto, geluk gehad, of goed ingeschat dat de verkoper wist dat die auto goed was, en hij dat jaar garantie dus wel kon bieden.

(en met opmerkingen over het uiterlijk van de Roomster moet je een beetje oppassen, er zijn fans hier op het forum ;))

Succes met zoeken!

Bovenaan Onderaan