Even voorstellen

JensF

Lid
Goedemiddag!

Ik ben Jens 26 jaar en sinds zaterdag 1-7 eigenaar van een MK2 Octavia VRS Combi uit 2007. Het is voor de allereerste Duitser aangezien ik hiervoor altijd Japans gereden heb en momenteel ook nog een Nissan 240SX uit 92 bezit.
De vorige eigenaar van de auto heeft de auto op een set Cobra veren verlaagd wat in mijn ogen meer dan prima staat.
Mijn plan is om nog een mooie set wielen eronder te zetten en verder veel km's te maken aangezien ik de auto als daily gekocht heb.

Ik ben altijd een groot voorstander van Forums omdat er in de loop der jaren altijd een bak informatie verzameld word en project topics vaak erg leuk zijn om te lezen :D

Foto van de Octavia:

Gegroet Jens!

JensF

Lid
Waar bestellen jullie Originele onderdelen? Altijd bij een dealer of zijn er ook handige site.
Ik wil zelf binnenkort de antenne vervangen voor een kleinere sharkfinn antenne maar dan wel graag een originele ipv een alie express special.

JensF

Lid
Ha Jens, welkom hier.
We zijn natuurlijk ook benieuwd naar je Nissan.
Welk model heb je (bouwjaar).
Het is een S13 :D Heb deze 5 jaar geleden gekocht in Tjechië. Voordeel was dat de eigenaar daar hem niet op kenteken kreeg en deze dus nog op de Duitse papieren stond. Was daardoor erg makkelijk importeren. Auto was toen helemaal standaard met 47K mijl op de klok.

In 5 jaar tijd best een hoop gedaan, Automaat naar handbak omgebouwd, 5lug wiel naven rondom. Remmen van een R33 Skyline GTST gemonteerd etc.

JeSko

Forumguru
Die gaan alleen maar omhoog in waarde, stock houden en dat word een dikke investering op termijn, schitterende auto.

JensF

Lid
Gisteren de Skoda weg gebracht naar een plaatselijk Skoda dealer bij mijn werk.

Thermostaat is vervangen voor het toch wel astronomische bedrag van 666.83 euro :sterretjes:
De thermostaat zelf viel wel mee qua prijs het zijn vooral de man uren die het erg duur maken, blijkbaar moet er bij een T-FSI de dynamo, aircopomp koolstof filter + aanzuigbuis weg gehaald worden om erbij te kunnen. Maar goed, de Octavia word weer keurig 90 graden en loopt hier door ook een stuk zuiniger, ipv 1/12 naar 1/16 op de snelweg.

JensF

Lid
Gisteren de winterset van @Fmoon overgenomen. En meteen gemonteerd aangezien de banden op de originele wielen ondanks genoeg profiel zeer slecht zijn helaas had de vorige eigenaar daar op “beknibbeld”

ftGaKUH.jpg
lIucAPF.jpg

Ps let niet op hoe vies de auto is

Bovenaan Onderaan