Even voorstellen

Lancia Stratos

Nieuw lid
Ik ben Marco, petrolhead sinds geboorte en ook vliegtuiggek. Ik rij na 15 Citroëns (waarvan 7 BX en 7 Xantia) nu in mijn 2e Octavia, een Combi 1.4 TSI Greentech Clever Edition uit 2018, kleur race-blauw. Ik heb er Gemini 18"velgen op gezet en zwarte spiegels. Ik heb de auto sinds begin januari 2022. Km stand nu 81000. Vorig jaar heb ik hem laten chiptunen, stage I bij Venneman Exclusives in Twello. Hij ging van 150 naar 180 PK en van 250 naar 310 nM. De auto is nieuw afgeleverd in Boedapest, Hongarije en is na 5 maanden naar Nederland gekomen. Bijzondere aan mijn auto is het lage gewicht: 1116 kg leeggewicht, mét een DSG. De achterramen zijn ook licht getint. Enige wens is nog een zwarte grille omlijsting. Ik heb deze al binnen, maar de bumper moet gedemonteerd worden. Met een Fendt Saphir 470 caravan erachter rijdt het ook prima. Ik ben vorig jaar op kraamvisite geweest naar de Skoda fabriek in Mlada Boleslav. Heel erg indrukwekkend. En als Octavia gek wordt je bijzonder verwend met zoveel Octavia's in Tsjechië. Raar dat de Nederlandse politie er nooit mee gereden heeft: in Engeland, België, Tsjechië, Italië, Spanje, eigenlijk overal om je heen rijdt de politie met Octavia's. Mijn auto heeft geen lane departure warning en geen adaptieve cruise control. Ik lees hier echter op fora veel negatieve verhalen over. Dus ik denk dat ik deze nog lang ga houden. Ik rijdt er bovendien vrij zuinig mee: 1:17 is heel normaal.

Lancia Stratos

Nieuw lid
Niet echt eigenlijk. Mijn Octavia heeft ook geen automatisch dimmende binnenspiegel bijvoorbeeld. Wel de sportstoelen. Het is denk ik iets RDW achtigs: doordat de auto uit Hongarije komt zal er bij de import iets gebeurd zijn waardoor het lage gewicht is vastgelegd. Hiervoor had ik een Octavia combi 1.0 met 6 bak, ook uit 2018. Die woog 1147 kg.

Over Japanese power gesproken: nou ja power, ik heb nog een Mazda MX-5 NB FL in grace green uit 2003, een simpele 1.6. Ik pas er ook maar nét in met mijn 1.92 m.

1983jeroen

Forumguru
Ik heb zelf sinds kort een 1.5TSI met dsg (ook race blue) en had hiervoor een 1.0TSI met handbak. Redelijk vergelijkbaar met jouw situatie dus.
Reed je met de 1.0 ook met de caravan?
Ben wel benieuwd naar de verschillen in rijden daarmee.

Lancia Stratos

Nieuw lid
Ik heb met de 1.0 alleen in Nederland en België gereden. Dat is geen probleem. In Duitsland heuvelop reed ik nooit langzamer dan 80 km/u. En dan ging het echt aardig omhoog. Ben zelf heel benieuwd of ik dat verschil in koppel ga merken.

Bovenaan Onderaan