Even voorstellen.

GMM

Lid
Hoi allen, ik heb me kennelijk op de verkeerde plek voorgesteld. Dan maar even zo. Ik heb al een rijk autoleven achter de rug en ik heb sinds vorige week een Octavia vRs stationcar uit het jaar 2021. Een auto die ik met name gekocht heb omdat ik het echte autogevoel een beetje miste (in een Tesla). Daarnaast is de Octavia wel heel veel value for money. Heerlijk zeg, het schakel(geluid), 4 x 4, fijn dashboard en lekker ruim. Ik ga er deze week nog mee op pad richting Italië. Toch nog gelijk een vraagje, is het chippen van deze auto aan te raden of wordt het dan een wild paard? Gr

Duijzer

Donateur
Welkom! Chippen is aan te raden, kan de motor prima hebben. Je hoeft dat vermogen niet te gebruiken, maar het kan dan wel.

leon-cupra

Forumguru
Welkom. Hier ook een tesla-rijder. Jaren met Skoda gereden (Superb/octavia vRS).
4x4, dan heb je een diesel? Chippen met 4x4 zou ik zeker aanraden, zonder enorm af te raden. Zelf een stage1 RS gehad , gripverlies tot en met.

GMM

Lid
Dank je. Nee ik heb een benzine uitvoering. 245 pk (hoewel ik af en toe denk dat het wel meer zou kunnen zijn). Had jij een diesel met stage 1?

leon-cupra

Forumguru
Wist niet dat een tfsi ook in 4x4 kon (in de Octavia dan, superb 280pk was altijd 4x4)
Had de vorige generatie van de Octavia , een pre-facelift. Ook een benzine, stage 1 , 308pk … Nu wachtende op een een M3 touring als funcar naast de tesla.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Hij zal toch in andere landen wel als TSI geleverd zijn?
Dat Pon er mogelijk geen brood in zag, maar in Duitsland, en de Alpenlanden zal er zeker een markt voor geweest zijn (en nog zijn).

leon-cupra

Forumguru
heb even met mijn goede "vriend" Google overlegd ... vind toch ook nergens een RS 245pk met 4x4 op het net. Een sportline 190pk, dat wel of een vRS , maar dan met diesel. Heel bizar .... :arghh:

Bovenaan Onderaan