Even voorstellen

Hallo allemaal, sinds een paar maanden rij ik een plug in hybride skoda octavia 4 uit 2020. Bij de dealer is deze duitser geimporteerd met alle opties die beschikbaar zijn.
De vorige auto, een ford focus station, is ingeruild want met kinderstoeltjes op de achterbank was de auto te klein geworden.
Ook ik heb met deze skoda diverse storingen meegemaakt zoals dat de audio een rit het niet heeft gedaan, de airco een dag niet heeft gewerkt. Auto heeft nu nog vaak last van de achterlampen die spontaan gaan branden tijdens het opladen.
De software van infotainment is 1896 en wil deze bij de volgende beurt laten updaten naar 1985.

Verder is het een hele fijne auto!

Bijlagen

• IMG_20250119_144413.jpg
    IMG_20250119_144413.jpg
    740,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20250119_144445.jpg
    IMG_20250119_144445.jpg
    751,7 KB · Weergaven: 10
Dank voor je korte samenvatting van jouw ervaringen met de Octavia PHEV. Ook ik overweeg een IV versie aan te schaffen, maar twijfel nog of ik misschien beter een e-TSI mild-hybrid kan aanschaffen.
Net voor de kerst een proefrit gemaakt met de IV. Deze was niet overtuigend, mede a.g.v. lege batterij voor de elektro motor... Overigens viel mij op dat de 1.4 benzinemotor op zichzelf al voldoende power heeft in vergelijking met mijn huidige Hyundai Ioniq 1.4 t-gdi hybride.
Nu ik jouw ervaringen echter lees over de Octavia PHEV twijfel ik überhaupt nog een Octavia aan te schaffen. Echter hadden mijn vorige Octavia's uit de 5E generatie ook weleens dergelijk electronica haperingen, vooral bij vrieskou sloeg het multimedia systeem nog wel eens op hol. Uiteindelijk ging dit vanzelf weer over. Blijkbaar niet het sterkste punt van Skoda. Dàt doet Hyundai dan wel weer beter.

Bovenaan Onderaan