Even voorstellen

Hallo allemaal,
Vanochtend onze eerste Skoda opgehaald bij van den Brug in Heerenveen! Komende van een X1 uit 2018
Een Kodiaq Phev sportline met 20inch en in het steelgray
Hebben ook het stuurtje met de letters ŠKODA in het stuurwiel ipv het embleem. Persoonlijk vind ik dat wat moderner, maar dat is smaak.
Wegens omstandigheden alleen nog maar naar Noord Holland gereden, dus staat net 135 km op de teller.
Zeer blij mee, ik zal nog het een en ander moeten ontdekken!
Korte vraag alvast, waarom blijven de rooie led lampjes in de sleutel doorknipperen terwijl je geen knopje indruk ? Dus als je al binnen in huis loop.
gr. Frank
IMG_0562.jpeg

Bijlagen

• IMG_0563.jpeg
    IMG_0563.jpeg
    609,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum @Frank-Kodiaq2025 .
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Mooie wagen! (Maar ik ben bevooroordeeld, want ik heb er zelf ook eentje ... :angel: ):giggle:

Wat betreft je vraag over het rode lampje:
Dit heeft te maken met keyless entry ('Kessy' bij Skoda). Bij auto's meestal een risico omdat criminelen de constante draadloze verbinding tussen de autosleutel en het voertuig kunnen uitlezen met bepaalde apparatuur. Deze info kopiëren ze en gebruiken ze om de auto mee te ontgrendelen en mee te nemen of leeg te roven.
Daarom worden de sleutels van dit soort auto's vaak opgeborgen in Rfid-blokkerende doosjes of sleutelhouders.
Met de nieuwe generatie sleutels zou dit niet meer nodig moeten zijn. In de sleutel zit namelijk een bewegingssensor die het keyless entry signaal alleen verstuurd als de sleutel beweegt en niet als hij stil ligt.
Het lampje geeft aan dat de bewegingssensor actief is en keyless entry signaal verstuurd kan worden. Als je de sleutel een tijdje neerlegt en niet beweegt gaat het lampje ook vanzelf uit en is het signaal niet meer actief.
Laat voor diezelfde reden de sleutel ook niet in de auto liggen, want dan krijg je hem na een tijdje niet meer ontgrendeld ... :pieker:

Veel plezier op het forum!

Bedankt voor de tip !
Denk dat ik evengoed nog een blikje ga kopen voor de 2 sleutels, ben niet zo van de keyless ivm inbraak en diefstal. Vind het nog steeds tricky. Is het ook uit te schakelen in het menu?
Blijft de virtual cockpit altijd aan tijdens het laden? Bleef net bij de auto toen ik hem vergrendelde en dan blijft ie steeds info geven over de laadtijd enzo, kan dat ook blijvend uit ?

Bovenaan Onderaan