Even voorstellen...

Hugo1973

Actief lid
Beste forummers,

Al rondkijkend op internet kwam ik erachter dat er een Skodaforum bestaat. Leuk! Ik dacht: laat ik me gelijk even aanmelden en voorstellen.

Ik rijd nog wel niet in een Skoda (op dit moment heb ik nog een Renault Clio uit 2003) maar a.s. vrijdag is het zover: dan krijg (nou ja... krijg... kost best een hoop geld) ik mijn spinternieuwe Skoda Octavia 1.6 Ambiente Attractive... Natuurlijk kan ik al bijna niet wachten... De folder ken ik wel uit mijn hoofd inmiddels :1761:

Uit de meeste reacties kan ik in elk geval opmaken dat de meeste Skoda rijders erg enthousiast zijn over hun auto. Dat belooft dus veel goeds...

O ja, nog even wat info over mezelf: ik ben 34 jaar, van beroep docent wiskunde op een middelbare school in Barendrecht en in mijn vrije tijd actief voor de knvb als docent arbitrage en als rapporteur (ik geef dus scheidsrechterscursussen en ik beoordeel scheidsrechters).

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum Hugo!

Je zult hier wel een leuke tijd kunnen hebben, er is veel te leren en het is nog gezellig ook.

Je bent een bezig mannetje zo te zien :)

Succes en veel plezier met je toekomstige auto!

Hugo1973

Actief lid
Dank voor alle vriendelijke woorden. Ik heb gisteravond een tijdje op het forum zitten lezen, en het is inderdaad erg leerzaam. Handig om op die manier ervaringen uit te kunnen wisselen met anderen. Zodra ik mijn nieuwe auto heb kan ik daar ook actief aan meedoen.

Het zal inderdaad wel wennen zijn om van een Clio naar een Octavia over te stappen, maar ik heb zo het idee dat dat wennen wel snel zal gaan :)
Overigens heb ik met de Renault Clio alles bij elkaar toch negen jaar met veel plezier gereden. (Ik heb twee keer een Renault Clio gehad; allebei nieuw gekocht en weggedaan rond de 80000 km dus nog voordat er echt kosten aan zitten te komen).

Ik ben wel blij dat ik nu het geld heb om een grotere auto te kopen.
Wellicht ben ik heel ouderwets, maar ik hou niet van lenen... Dat komt vast ook wel door mijn wiskundige achtergrond... Als je een keer uitrekent hoeveel je eigenlijk betaald bij het lenen van geld, wil je dat volgens mij nooit meer...
Helaas heb ik ook geen baas die mijn auto betaald (zou wel een leuk idee zijn; dan zijn er vast wel meer mensen die het onderwijs in zouden willen), dus moet ik alles prive betalen... Gezien de grote van de Octavia, de complete uitrusting en de extra korting heb ik zonder twijfelen voor Skoda gekozen...

Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden hoe ie bevalt...
Vrijdagmiddag 13.30 uur is het zover... :473:

nemo

Senior Member
Zolang je dat biertje thuis drinkt, en niet meer in je Octi stapt zou ik idd zeggen: proost!

Dank voor alle vriendelijke woorden. Ik heb gisteravond een tijdje op het forum zitten lezen, en het is inderdaad erg leerzaam. Handig om op die manier ervaringen uit te kunnen wisselen met anderen. Zodra ik mijn nieuwe auto heb kan ik daar ook actief aan meedoen.

Zo is het bij mij ook gegaan, vorig jaar. Maar pas op: dit forum bezoeken is bijna net zo verslavend als rijden in een Skoda zelf! Er groeit als vanzelf een soort van betrokkenheid op personen die je verder volstrekt onbekend zijn. Heel merkwaardig, eigenlijk, en toch ook wel aangenaam.

Daarom, welkom hier, collega. Jij doceert de mathematica in moderne gestalte, ik houd me (als docent klassieke talen) onder meer bezig met de grondleggers daarvan in het oude Griekenland.

Terzijde: over het algemeen zijn onderwijsmensen toch ook uit op maximale kwaliteit, bij henzelf hopelijk evenzeer als bij anderen, trouwens; ze zouden volgens mij dan ook massaal naar Skoda moeten overstappen of er al in rijden. Daarom bevreemdt het mij een beetje dat er op dit forum bij mijn weten maar weinig van ons soort verkeren, of ze moeten zich goed schuil weten te houden in de massa ICT-ers hier. Of vergis ik mij?

vdijk

Lid
welkom op het forum.

Heb je er nog een beetje leuke opties opgezet of ga je er later opzetten ?

gegroet een ICT-er

Hugo1973

Actief lid
Wat gezellig dat er zo snel al zoveel wordt gereageerd!:yeah:

Zolang je dat biertje thuis drinkt, en niet meer in je Octi stapt zou ik idd zeggen: proost!

Uiteraard drink ik alleen thuis... (Helaas ben ik niet zo vaak thuis :1761:)
Is wel zo veilig om gewoon alleen thuis te drinken als je niet meer hoeft te rijden... Deed iedereen dat maar, dat zou een hoop schelen in het verkeer!

@cant55:
Leuk om hier ook collega's aan te treffen! Misschien dat docenten het begrip "forum" nog niet hebben ontdekt? Het feit dat er veel ICT-ers zijn hier op dit forum zou daar best mee te maken kunnen hebben.

Gezien de prijs / kwaliteit verhouding zou je vind ik zowiezo verwachten dat er meer Skoda rijders zouden zijn. Ik denk dat ze toch nog steeds last hebben van de naam... Een hoop mensen die ik heb verteld dat ik een Skoda zou gaan kopen hadden eerst zoiets van: een Skoda???
Totdat ze vervolgens de folder zien; dan vinden ze hem wel mooi... :xyxthumbs:

@vdijk:
In vergelijking met mijn Clio zitten er al heel veel extra opties standaard op. Het is een Ambiente Attractive uitvoering, dus met cruise-control / airco / Stream radio (heb ik trouwens net een heel verhaal over gelezen elders op dit forum... hopelijk hoor ik bij de gelukkigen waarbij die het goed doet) / leer-accenten in het interieur enzo...
Wellicht dat ik er nog een portable navigatie in (laat) zetten, of een carkit maar daar moet ik nog even over nadenken...

Ook eerst maar weer even sparen... Het is best een hoop geld om privé even neer te leggen... Ondanks alle lenen.nl reclames wil ik toch altijd eerst geld hebben voordat ik iets koop... :D

Welke dag is het vandaag volgens jou, nemo?

(en zie dan Hugo's eerste bericht. - Sorry voor deze gruwelijk schoolmeesterachtige reactie!)

Gieliovd

Forumguru
Voor sommige mensen gaan de dagen erg snel, zo ook bij mij :)

Zo hoort het Hugo, eerst het geld, dan de aankoop :)

Hugo1973

Actief lid
Heb je hem nou al, Hugo? Hoe gelukkig ben je? :grin:

Gingen de dagen maar zo snel... :489: Mede door de vooral positieve verhalen op dit forum krijg ik er alleen maar meer zin in om mijn nieuwe auto op te halen...

Nog twee nachtjes slapen...

vdijk

Lid
Wat gezellig dat er zo snel al zoveel wordt gereageerd!:yeah:

@vdijk:
In vergelijking met mijn Clio zitten er al heel veel extra opties standaard op. Het is een Ambiente Attractive uitvoering, dus met cruise-control / airco / Stream radio (heb ik trouwens net een heel verhaal over gelezen elders op dit forum... hopelijk hoor ik bij de gelukkigen waarbij die het goed doet) / leer-accenten in het interieur enzo...
Wellicht dat ik er nog een portable navigatie in (laat) zetten, of een carkit maar daar moet ik nog even over nadenken...

Ik heb ook een stream, maar kan zeggen dat ik er geen problemen mee heb. Ik vind het geluid meer dan voldoende.

nemo

Senior Member
Gingen de dagen maar zo snel... :489: Mede door de vooral positieve verhalen op dit forum krijg ik er alleen maar meer zin in om mijn nieuwe auto op te halen...

Nog twee nachtjes slapen...

Had blijkbaar over "vrijdag" heengelezen en alleen "middag" gezien.... Sorry!

Hugo1973

Actief lid
Kan gebeuren Nemo... Misschien komt het wel door de warmte...

Maar morgenmiddag is het dus echt zover... Ik ben inmiddels al wel heel aardig ingelezen door allerlei interassante posts op dit forum. Ik ben nog nooit zo goed voorbereid in een nieuwe auto gestapt... Daar zal het dus niet aan liggen! :1819:

Hugo1973

Actief lid
Hahaha... Waar de warmte allemaal wel niet toe in staat is ;)

Gelukkig heb ik vanaf vanmiddag ook airco... :yeah: Nog een paar uurtjes wachten en dan hoor ik er hier ook echt bij :cheer:

Per 1 augustus begint voor jou een geheel nieuw tijdperk! Succes, vanmiddag - maar dat zal wel lukken ...

:yeah:

Bovenaan Onderaan