Even voorstellen

Ericpeeke

Actief lid
Al een tijdje aan het lurken in dit forum, nu coming out /forum/images/graemlins/wink.gif
Mijn naam is Eric, 40 jaar, getrouwd, twee jongens van 4 en 6 jaar. Ik ben in 2001, op zoek naar betere prijs/kwaliteit verhouding (en meer bagageruimte in verband met gezinsuitbreiding) overgestapt van een Volkswagen Polo naar een nieuwe Fabia Combi, en heb daar nooit spijt van gehad /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif. Ben nu wel langzamerhand op zoek naar iets
nieuws, groters (nee, niet in verband met gezinsuitbreiding dit keer /forum/images/graemlins/smile.gif).
De kans is groot dat het een Octavia Combi wordt (waarschijnlijk geen nieuwe, want in dienst bij universiteit -> geen lease /forum/images/graemlins/407.gif).

rickske

Actief lid
Eric ,wil je dan een oct.1 of een oct.2 als tweedehands?Ik heb de oct.1 ingeruild voor een oct.2 omdat de eerste oct. over weinig beenruimte beschikte en onze kinderen weinig plaats hadden op de achterbank,dus best voor de nieuwe oct. uitkijken op de tweedehandsmarkt.

En trouwens Eric welkom op het forum hier.

Scheppie

Actief lid
@rickske

Ik heb 2 kinderen 14 + 18 (beiden kleiner dan 1.75m) en nog een klein hondje, die gewoon in een fabia combi passen.

Voldoende beenruimte + zitruimte

Hoe GROOT of DIK zijn jouw kinderen dan dat ze niet eens in een Oct.1 pasten???

Ericpeeke

Actief lid
Dank voor jullie welkom.

Ik ben inderdaad aan het kijken naar een Octavia II. Ik vind het meerbedrag wat je voor het nieuwe model betaalt (het oude model is nu tweedehands relatief een stuk goedkoper) de investering meer dan waard. Kwalitatief weer een sprong vooruit, en inderdaad achterin veel meer ruimte. Eentje 'met de kop er af' (van bv. een demo-auto) zou in mijn budget moeten passen.

En inderdaad Scheppie: passen doet een familie met twee kinderen ook in een Octavia I. Maar ja, je moet toch op een of andere manier een nieuwe aankoop rationaliseren? /forum/images/graemlins/wink.gif

AMBIO2

Actief lid
Ik ben het met je keuze eens ,persoonlijk had ik nooit oog
voor de octi 1 ( sorry octi 1 rijders ) /forum/images/graemlins/blush.gif

De octi 2 daarentegen viel mij direct op door z'n imposante
verschijning ,( en dan zijn er nog mensen die zeggen dat
ze weinig verschil zien, maar dat kan ook aan mij liggen )

Wij zijn in eerste instantie ook gegaan voor een demo maar
de keuze was op dat moment nogal beperkt.
Er was geen demo die aan onze wensen voldeed .
Zo hebben we dus uiteindelijk een nieuwe gekocht.

rickske

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@rickske

Ik heb 2 kinderen 14 + 18 (beiden kleiner dan 1.75m) en nog een klein hondje, die gewoon in een fabia combi passen.

Voldoende beenruimte + zitruimte

Hoe GROOT of DIK zijn jouw kinderen dan dat ze niet eens in een Oct.1 pasten???

[/ QUOTE ]

Mijn kinderen zijn 5 en 7 jaar oud,waarvan het oudste spijtig genoeg een zware handicap heeft en niet zomaar op de achterbank kan zitten en nog in een vergrote autostoel zit en nee Scheppie ze zijn beiden mager.

Henny

Actief lid
<font color="blue">De ruimte achterin hangt daarbij natuurlijk ook flink af van de stand dan de voorstoelen, lengte van de bestuurder en bijrijder! Maar eh, scheelt dat echt veel tussen de O1 en O2? (2,51 m tegen 2,57 m als wielbasis.)
Ik vind juist de neus van de 1 veel mooier, met uitzondering dan van de mistlampen, die moeten los van de koplampunit zoals in de 2. </font>

rickske

Actief lid
Wel Henny ik vind de 6cm beenruimte achterin een wereld van verschil want bij de eerste oct. hadden de volwassen mensen ook veel last om hun benen te plaatsen en nu hebben ze daar geen last van en ik ben nochtans maar 1.70m lang.

Karstieman

Forumguru
Ik denk ook de inruilprijs van een O2 over een tijdje beter is dan die van een O1. Verder, maar dat is persoonlijke smaak, vind ik de O2 nog mooier dan de O1...en dat is toch ook wel een belangrijk aspect bij de aanschaf van een nieuwe auto. In ieder geval succes met je keuze !

Bovenaan Onderaan