Even voorstellen

• Onderwerp starter melkerbout
  • Startdatum
M

melkerbout

Hallo beste forumleden.

Al enige tijd ben ik opzoek naar een andere (lease) auto.
Momenteel heb ik een Seat Leon die bijna 4 jaar oud is dus die moet worden ingeleverd bij de lease maatschappij.

Wensen:
Begin van dit jaar ben ik me gaan oriënteren voor een andere wagen. De belangrijkste eisen en wensen waren dat het een 20% bijtelling auto moest zijn (bedrijfspolicy) en dat het een station zou zijn (eis van onze hond).
Verder is navigatie een belangrijk punt en het liefst een automaat.

Zoektocht:
De keuze voor de combinatie automaat, 20% bijtelling en een station beperkt heel erg de keuze.
De volgende modellen bleven over en waar ik naar ben gaan kijken:
Volkswagen Golf Variant
Ford Focus diesel (helaas geen automaat in 20%)
Skoda Octavia
Volkswagen Passat.

De Golf variant: Persoonlijk vond ik deze niet mooi genoeg. Daarnaast als je wat opties wilde en ook de DSG kwam deze boven de 30k uit wat ik gewoon teveel geld vind.
De Ford Focus: Mooie auto, helaas geen automaat beschikbaar. Ook jammer dat er eind dit jaar een nieuw model komt. Om dan al direct in een oud model te rijden. Daarnaast is een diesel voor de km's die ik rij niet de voorkeur.
Volkswagen Passat: Mooie auto, maar kwam nog weer een stuk duurder uit dus dat ging ver boven het lease budget uit.

De Octavia stak er toch met kop bovenuit. Echter toen ik las dat de 1.2TSI de enige benzine motor is in de 20% had ik toch wel even mijn twijfels. Naar wat ik heb gelezen op het forum is dat ik niet de enige was met die twijfels. Zeker omdat mijn huidige Seat Leon een ongeblazen 2.0FSI moter aan boord heeft was ik toch bang dat een 1.2 tje wel erg krap zou zijn.

Afgelopen zaterdag naar Skoda dealer Hamers geweest in Voorschoten om toch de 1.2 maar eens te 'voelen'.
Hamers had gelukkig een O Combi 1.2TSI DSG als demo staan. Eenmaal op weg was ik serieus zeer verbaasd over de power van dit ´kleine´ motortje. Was een positieve verrassing was dit. Hij voelt bijna net zo aan als die 2 liter in de Leon. Echt verbazing wekkend. Dan zeker icm met die DSG. Toen wist ik het helemaal zeker dat het deze motor icm de DSG zou worden.

In de eerste instantie heb ik een Octavia Combi Elegance Business en een Ambition Business laten offereren door de leasemij.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de volgende configuratie

Octavia Combi 1.2TSI DSG Ambition Business
Kleur Aqua Blue

opties
sunset, extra speakerset, 16` crateris, elec ramen achter en dubbele bodem kofferbak.

Vandaag is de auto besteld en nu maar afwachten wat de levertijd precies gaat worden.
Ik wacht in spanning af maar tot die tijd kan ik genieten van dit mooie forum.

Groetjes

Marco

corsaar

Senior Member
Welkom Marco,

Ik ben er van overtuigd dat 1.2 tsi met DSG een goede keuze is.
ook al heb ik er pas 700 km opzitten !!!!

M

melkerbout

Hallo Corsaar,

hartelijk dank voor je bericht. Dus jij bent weg van de 1.2 icm DSG
Heb ook proefgereden met een Yeti. Ook echt een mooie wagen. Deze was alleen handgeschakeld. Toen wist ik het echt zeker dat het DSG moest worden.
Veel geluk en plezier met de Yeti.

M

melkerbout

Hallo Maarten,

dank voor je berichtje. Wat een super mooi forum is dit. Heb al heel wat zitten lezen en word steeds enthousiaster erover.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Marco, welkom hier en een duidelijke uiteenzetting heb je getikt ! :xyxthumbs:
Nu nog even de tijd doorkomen met het doorspitten hier op het forum zodat je helemaal op de hoogte bent ! tot ziens..

Bovenaan Onderaan