Even voorstellen

Hallo forumleden,

Ik heb mij deze week aangemeld op dit forum omdat ik op 29 mei jl. een Yeti 1.2 TSI DSG Elegance heb besteld en met interesse het forum volg om te leren van de ervaringen van anderen.
De bestelling is geplaatst bij Hamers/Voorschoten. Ik woon zelf in Noordwijkerhout.

Omdat ik ook een Panoramadak heb besteld, werd mij als 1e al verteld dat er juist een bericht was binnen gekomen van de importeur dat deze daken een behoorlijke vertraging kunnen veroorzaken en de levering misschien wel in sept/okt kan gaan plaatsvinden.

Hebben anderen ook deze ervaring?

Verder had ik de kwartaalaanbieding Pioneer AVIC-F9110 BT Radio/Navigatie/Bleutooth, etc besteld. Maar ik kwam er al snel achter dat de van de door mij bestelde Parkeer Assistent daar niet helemaal lekker op wordt weergegeven. Dat er alleen maar akoestische signalen werden gegeven en geen grafische.

Ik zoek nu naar een andere optie voor radio/Navi, etc.
Heeft iemand van jullie suggesties/ervaringen?
Er lijkt een goeie oplossing (maar wel dure) bvan Zenec te zijn, die wel alle functionaliteit biedt.

Alvast bedankt

Nico

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Nico, welkom hier ! Wat voor kleur wordt de auto in geleverd ? En bij Hamers zit je wel goed ! Veel positieve verhalen over gehoord. Wat is je huidige auto auto en waar heb je de Yeti mee vergeleken ?
Qua navi kan ik je geen advies geven jammer genoeg ! Succes met het forum door spitten hier.

van_der_P

Senior Member
Welkom op het forum.

Wat moet je lang geduld hebben om de auto van je keuze te gaan berijden.

Sterkte met het afwachten.

Hallo Wasmachineman,

De kleur wordt Mato Brown met een Dune beige interieur. Met wat opties, Panoramadak, Parkeer Assistent (lijkt mij ideaal voor mijn nek-hernia) en ik laat meteen een afneembare trekhaak monteren.

Nu heb ik een Opel Zafira 1.8 DSG automaat van okt. 2008 en rij zo'n 40.000 km per jaar(lease).
Maar per 1 sept a.s. ga ik met pensioen en lever dan mijn lease auto in en ben driftig op zoek geweest naar een vervanger.

Ik neem geen Opel meer, mede omdat ik m'n zakken vol heb van de dealer.
Ik rij al meer dan 25 jaar automaat en zocht dat nu weer.

Ik ben begonnen en heb gereden in een Nissan-Note, Honda Jazz en Kia Venga, allemaal te klein. Heb gereden in een Nissan Quasquai, Hyundai X35, Renault Modus en Scenic en heb ook nog gezeten in de nieuwe KIA Sportage.
Omdat de Skoda Yeti steeds gunstig getest werd, maar ook door de moderne techniek en combinatie van de VAG 1,2 TSI met de DSG bak trok mij enorm. Ik was blij verrast na een proefrit en had werkelijk niet verwacht dat deze combinatie zo lekker rijdt. Verder konden we met de dealer een leuke korting bedingen.
Dat heeft ons over de streep getrokken.

Nu nog maar even wachten op de levering. Het zit er niet in dat dit vóór 1 sept. zal zijn dus zal ik even met de dealer moeten praten voor een tussenoplossing. Ik denk wel dat we daar uit komen.

En nu ben ik dus op zoek gaan een goede Radio/Bleutooth/Navigatie oplossing en hoop hier op dit forum mede Skodarijders te vinden die hier al wat ( goede ) ervaring mee hebben en mij kunnen adviseren.

groeten

Nico

Wasmachineman

Forumguru
Mooi Nico, schitterende wagen wordt het. De dealer zal best wel wat hebben "for the time being". En Zenec heb ik al veel voorbij zien komen hier ! We horen wel hoe alles loopt maar inderdaad, het Panoramadak zal wel wat vertraging kunnen geven. Maar dan heb je wel wat !!!:worshippy:

corsaar

Senior Member
Hoi Nicploeg,

Prima keus!!

Bijna hetzelfde ronde gemaakt. Ik rij nu enkele weken met veel plezier
in de Yeti en heb nog geen spijt.
Misschien had ik liever een panaramadak, maar en zijn grenzen.
Groeten Ch.

CaseyBasey

Actief lid
Hallo Nico,

Brede oriëntering, zorgvuldige afwegingen en natuurlijk de juiste keuze gemaakt!
Zelf heb ik veel meer een analyse gebaseerd op googlen achter de rug maar ben gelukkig tot dezelfde conclusies gekomen.

Radio/Navi etc heb ik wel een mening over, maar die is gebaseerd op het feit dat ik weinig geef om dure radio's en tevreden ben met m'n losse Garmin Nuvi. Die moet overigens nog wel een goeie plek ergens op het dashboard weten te vinden straks.

Tallguy

Forumguru
@Nico, stel je vraag over navigatie anders eens in het daarvoor bestemde topic (Car Audio, video, navigatie...). Dat kan tzt misschien ook anderen helpen als ze dat topic geen doorspitten.

Bovenaan Onderaan