Eventjes voorstellen

ougie

Forumguru
Hallo Mede Kwalliteits kenners.

Eventje voorstellen, ik ben Ton en heb al weer z'n 27 jaar mijn rijbewijs. In die tijd veel karretjes versleten. Allerlei merken uit allerlei landen. Laatste 10 jaar uitsluitend Subaru Impreza gereden (3 modellen).Omdat ik vanwegen de vele kilometers moest gaan dieselen was de keuze niet zo moeilijk. Ik heb van tevoren wat huiswerk gedaan en heb ervaring met VW diesels. Tevens was mijn Subaru dealer ook Skoda Dealer en had tijdens beurten een leen Skoda mee gekregen. Mijn keuze viel op de O2 elegance 2.0 TD <font color="red"> </font>I
Wij gaan z'n zes keer per jaar met de sleurhut op pad om diverse rally's te bezoeken en een vakantie in het warnme zuiden dus die 140pk komen prima van pas. We hebben de O2 pas een week en ik snuffel zo'n drie weken op Skodaforum, tijd dus om mij aan te melden en voor te stellen. Heb al veel info weggehaald, dank hiervoor.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Welkom Ton.
Mijn vorige auto was ook een Impreza.
Het was een Stars 25.
Ook ik rij te veel om een Subaru te kunnen blijven rijden.
Al moet ik heel eerlijk zegen dat ik hem soms wel mis. Maar wat ik beslis niet mis is het afrekenen na het tanken.

Veel lees, schrijf en rijplezier.
Marcel

ougie

Forumguru
Ik heb vandaag voor het eerst in anderhalve week getankt. Ik was 53 euro kwijt. Voorheen met de Su was ik in anderhalve week ruim twee keer zoveel kwijt geweest. Ik heb toch lekker door gereden, het verbruik was 1:17,5 half snelweg met veel file, en half bebouwde kom en 80 km weg. Lachen dus. /forum/images/graemlins/cheer.gif

Ericpeeke

Actief lid
Mijn eigen dealer, Auto Wolstad in Tilburg /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif is (sinds enige tijd) ook Subaru-dealer.

ougie

Forumguru
Zo das lang geleden, er is veel veranderd. Ben de Octavia al weer anderhalf kwijt, ingeruild voor een Subaru Forester, voor de caravan.
Had er voor woon-werk een Justy bij gekocht maar had daar eigenlijk weinig plezier aan. Hij had voornamelijk slechte remmen (bekend probleem). Heb deze dus ook een keer "kort "gereden, achter op een ander. Heb al die tijd gezocht naar een betaalbare Citigo,,,,, Skoda,,,, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan,,,, zullen we maar zeggen. Ik heb inmiddels dit gele snoepje, blokje kaas, of hoe je hem wilt noemen. Voor mij zelf is geel een favoriete kleur, al vond ik een auto in deze kleur voor een ouwe z.... van inmiddels 56 wel wat gewaagd. Toch lekker gedaan. Ik car-poule sinds een tijdje met een collega en in de file denken ze allemaal, "daar zal wel een lekkere blonde del in zitten",,,, zitten er twee ouwe kerels in:maakmegek:!!!!!!
Hij is lekker zuinig 1:20 voor een 55 kw'ertje, dus ook nog redelijk pittig, als je wat toeren aanspreekt.
Hij zit en rijdt comfortabel en met €19,- wegenbelasting in de maand de goedkoopste, dacht ik.
Grotefoto-HOTWZKFY.jpg

Dit is heel wat anders dan de Octavia tdi met 140 pk, maar hij rijdt heerlijk.
Grotefoto-WTX3VIUF.jpg

En ook met parkeersensoren.
Grotefoto-N86YXEY4.jpg

15 inch eronder, klein leer pakket, move & fun met inmiddels een micro sd 32 gb erin, dus aan muziek geen gebrek, keuze uit ruim 200 albums, met geluid uit 6 speaker.
Ik hoop hier enkele jaartjes lol aan te beleven.
En,,,, MAN wat een remmen zit er op, zeker in vergelijking met de Subaru Justy (2008, zo'n verkapte Daihatsu Sirion 2)

Bovenaan Onderaan