EVStief
Lid
Hallo,
Lees hier al een aantal weken mee maar had me nog niet netjes voorgesteld.
EvStief is mijn nick woonachtig in het noorden des lands. Getrouwd en vader van twee geweldige jongens van 12 en 15 jaar. Ben sinds begin januari de gelukkige bestuurder van een Enyaq iV60 First Edition.
Ben al jaren liefhebber van VAG auto’s en heb na verandering van werkgever afgelopen zomer afscheid genomen van mijn Passat B8 sedan 1.4 ACT. Dat was echt een super fijne auto.
Maar zoals aangegeven overgestapt van werkgever en bij mijn nieuwe baan hoorde een leaseauto. Ik heb nog een poging gedaan om de Passat dan ook zakelijk te rijden maar dat was uiteindelijk geen optie. Dan maar een tijdelijke pool auto. Dit was een Golf variant. Op zich niks mis mee hoor maar toch een flinke stap terug t.o.v. de Passat. Omdat ik 3 auto’s op de oprit toch iets te veel vond toch besloten de leaseauto ook privé te gaan rijden en de Passat met pijn in het hart verkocht.
Ondertussen was ik natuurlijk al wel een beetje aan het oriënteren op een eventuele opvolger voor de Golf. Ik heb toen besloten te proberen voor een EV te gaan met bovenaan mijn lijstje de VW ID4. Later zijn hier de Enyaq, Kia EV6, Polestar en Hyundai Ioniq 5 nog aan toegevoegd.
In december te horen gekregen dat ik een auto mocht uitzoeken. Gelijk de Dealers bij langs gegaan. Na vele showroom bezoeken en verschillende testritten viel de Hyundai af qua looks. De Polestar was gewoon de krap achterin dus ook afgevallen. De Kia vond ik wel heel mooi van voor maar het interieur en de achterkant heeft wat gewenning nodig. Uiteindelijk is deze afgevallen door de zithouding achterin. De achterbank zit relatief laag waardoor de kids met hun knieën te hoog zaten, dat zouden ze geen uur volhouden werd aangegeven. Dus de Kia ook van het lijstje. De 2 VAG auto’s bleven over. In het begin vond ik de ID 4 toch echt mooier, maar hoe vaker ik de showrooms bezocht hoe meer de voorkeur voor de Enyaq groeide. Uiteindelijk toch besloten dus hiervoor te gaan. Beide hebben hun voor en nadelen maar de Enyaq scoorde in totaal toch beter.
Nou aangezien het december was nu toch nog proberen een voorraad model te scoren.
Pff dat leek niet zo lastig omdat je online overal voorraad auto’s zag. Maar
Steeds bleek dat de auto’s er nog niet waren of al lang vergeven waren. Veder zijn er veel dealers die de prijzen van auto’s reeds op kenteken 2021 voor belachelijke prijzen verkochten. Auto’s werden voor 5 a 6k meer verkocht. Zelfs demo auto's met een paar duizen km op de teller werden voor meer dan de catalogus prijs verkocht.
Ik wilde het liefst een iV80 ivm de range maar wilde ook nog wel wat aanvullende opties waardoor deze meestal buiten budget vielen. Ben toen zelf gaan zoeken bij verschillende verkopers maar was helaas steeds te laat. Eigenlijk wilde ik het inmiddels opgeven en maar een nieuwe bestellen of toch voor een ICE ( SuperB) gaan. Maar had ook geen zin om heel veel langer in de golf rond te rijden. Ben toen per toeval gestuit op een garage welke gespecialiseerd is in import van EV’s. Daar heb ik deze iV 60 First edition gevonden welke de week ervoor uit Frankrijk was geïmporteerd. Gelukkig kon er snel geschakeld worden en is de deal met de leasemaatschappij op 24 december gesloten, de week daarna is ie op NL kenteken gezet en 7 januari stond ie klaar voor mij.
Het is niet de kleur en uitvoering zoals ik het zelf samengesteld zou hebben. Zo had ik het liefst een blauwe Sportline gehad met zwarte interieur en wilde ik graag de HUD en 360 view. Maar toch ben ik ontzetten blij met mijn Enyaq en rijd ik er elke dag met veel plezier in.
Laden is nog wel een uitdaging aangezien mijn laadpaal pas in maart komt. Maar tot die tijd kan ik meestal wel op werk of bij klanten laden en af en toe bij een publieke laadplek of snellader.
Toch nog best een lang verhaal geworden
Lees hier al een aantal weken mee maar had me nog niet netjes voorgesteld.
EvStief is mijn nick woonachtig in het noorden des lands. Getrouwd en vader van twee geweldige jongens van 12 en 15 jaar. Ben sinds begin januari de gelukkige bestuurder van een Enyaq iV60 First Edition.
Ben al jaren liefhebber van VAG auto’s en heb na verandering van werkgever afgelopen zomer afscheid genomen van mijn Passat B8 sedan 1.4 ACT. Dat was echt een super fijne auto.
Maar zoals aangegeven overgestapt van werkgever en bij mijn nieuwe baan hoorde een leaseauto. Ik heb nog een poging gedaan om de Passat dan ook zakelijk te rijden maar dat was uiteindelijk geen optie. Dan maar een tijdelijke pool auto. Dit was een Golf variant. Op zich niks mis mee hoor maar toch een flinke stap terug t.o.v. de Passat. Omdat ik 3 auto’s op de oprit toch iets te veel vond toch besloten de leaseauto ook privé te gaan rijden en de Passat met pijn in het hart verkocht.
Ondertussen was ik natuurlijk al wel een beetje aan het oriënteren op een eventuele opvolger voor de Golf. Ik heb toen besloten te proberen voor een EV te gaan met bovenaan mijn lijstje de VW ID4. Later zijn hier de Enyaq, Kia EV6, Polestar en Hyundai Ioniq 5 nog aan toegevoegd.
In december te horen gekregen dat ik een auto mocht uitzoeken. Gelijk de Dealers bij langs gegaan. Na vele showroom bezoeken en verschillende testritten viel de Hyundai af qua looks. De Polestar was gewoon de krap achterin dus ook afgevallen. De Kia vond ik wel heel mooi van voor maar het interieur en de achterkant heeft wat gewenning nodig. Uiteindelijk is deze afgevallen door de zithouding achterin. De achterbank zit relatief laag waardoor de kids met hun knieën te hoog zaten, dat zouden ze geen uur volhouden werd aangegeven. Dus de Kia ook van het lijstje. De 2 VAG auto’s bleven over. In het begin vond ik de ID 4 toch echt mooier, maar hoe vaker ik de showrooms bezocht hoe meer de voorkeur voor de Enyaq groeide. Uiteindelijk toch besloten dus hiervoor te gaan. Beide hebben hun voor en nadelen maar de Enyaq scoorde in totaal toch beter.
Nou aangezien het december was nu toch nog proberen een voorraad model te scoren.
Pff dat leek niet zo lastig omdat je online overal voorraad auto’s zag. Maar
Steeds bleek dat de auto’s er nog niet waren of al lang vergeven waren. Veder zijn er veel dealers die de prijzen van auto’s reeds op kenteken 2021 voor belachelijke prijzen verkochten. Auto’s werden voor 5 a 6k meer verkocht. Zelfs demo auto's met een paar duizen km op de teller werden voor meer dan de catalogus prijs verkocht.
Ik wilde het liefst een iV80 ivm de range maar wilde ook nog wel wat aanvullende opties waardoor deze meestal buiten budget vielen. Ben toen zelf gaan zoeken bij verschillende verkopers maar was helaas steeds te laat. Eigenlijk wilde ik het inmiddels opgeven en maar een nieuwe bestellen of toch voor een ICE ( SuperB) gaan. Maar had ook geen zin om heel veel langer in de golf rond te rijden. Ben toen per toeval gestuit op een garage welke gespecialiseerd is in import van EV’s. Daar heb ik deze iV 60 First edition gevonden welke de week ervoor uit Frankrijk was geïmporteerd. Gelukkig kon er snel geschakeld worden en is de deal met de leasemaatschappij op 24 december gesloten, de week daarna is ie op NL kenteken gezet en 7 januari stond ie klaar voor mij.
Het is niet de kleur en uitvoering zoals ik het zelf samengesteld zou hebben. Zo had ik het liefst een blauwe Sportline gehad met zwarte interieur en wilde ik graag de HUD en 360 view. Maar toch ben ik ontzetten blij met mijn Enyaq en rijd ik er elke dag met veel plezier in.
Laden is nog wel een uitdaging aangezien mijn laadpaal pas in maart komt. Maar tot die tijd kan ik meestal wel op werk of bij klanten laden en af en toe bij een publieke laadplek of snellader.
Toch nog best een lang verhaal geworden
Laatst bewerkt: