Ex-hollander meld zich aan :)

Hallo allemaal,

Mijn naam is Quinten en ik ben oud genoeg om te weten dat je dan het geluid van Donald Duck moet nadoen
wink.gif

Ik ben sinds 1998 woonachtig in Engeland en heb nu net mijn tweede Skoda Octavia vRS aangeschaft. Hij is een beetje opgevoerd van standaard, en ik kan niet wachten tot het weer beter wordt zodat ik hem op het circuit kan uitproberen.

Groetjes,

Q.

Bijlagen

• 42089-auto.jpg
    42089-auto.jpg
    96 KB · Weergaven: 19

Dutch4x4

Senior Member
Well, that's a bit of turn-up for the books! Q back to his old RS habits...

O nee, ik mag hier Nederlands spreken.
grin.gif

Welkom ouwe rakker, kon je 't toch niet laten? Woon je nog steeds in Bucks?

O ja, voor wie het niet weet: Q is de man aan wie ik de Briskoda.net-sticker op mijn achterruit heb te danken en die mij op Briskoda net iets minder 'that typical cloggie' liet voelen...

*zucht en vervalt in Briskoda-nostalgie*

Hallo Mattijs en Daniel

Ik ben nog steeds in hart en nieren een Hollander hoor, al gaat het me steeds moeilijker af om voor sommige dingen de juiste Nederlandse woorden te vinden. Ik woon nog steeds in Bucks.

Mijn vorige vRS heeft me ontzettend veel plezier bezorgd voor 3 en een half jaar, maar nadat de teller op 130.000 mile (208.000 km) stond was het toch tijd voor een verandering. Ik had mijn hart gezet op een BMW Z3 M Coupe, maar nadat ik erin had gezeten was het al gauw duidelijk dat lange mensen geen schijn van kans maken in 2 zits sports autos
frown.gif

En zo kwam ik weer terug bij de vRS. Dit keer is hij onder handen genomen door een tuner en heeft hij een nieuwe (grotere) turbo gekregen (met was andere verwante zaken). Op het moment rij ik nog op de standaard versnellingsbak en is de torque (sorry, weet gewoon niet wat het Nederlandse woord is) op een laag puntje gezet. Het aantal paardekrachten is verhoogt naar 337
smile.gif

Jpoers

Lid
Welkom terug?

Leuk ook weer wat "buitenlandse" invloeden op het skoda forum.

Maar als ik het goed zag op je site heeft je octavia zo'n 427 nm, en nog steeds houd je versnellingsbak dit uit?
Echte degelijke tjeschie'se kwaliteit!

Dutch4x4

Senior Member
Whoa, een IHI-conversie!

Van wie was-ie, Q? Ik ben op Brisky afgehaakt doordat het er niet meer bij te houden was tussen alle Fab vRS-chav-draadjes, dus...

Nederlands voor torque is koppel.
grin.gif

Koppeling nog niet gaar?

Hij was van Adrian (SkodiRS) en hij had slechts 6000 mile (9600 km) ermee gereden in een jaar, vandaar dat de versnellingsbak nog origineel is. Zal niet al te lang duren onder mijn beheer denk ik
wink.gif

Wanneer de koppeling het uiteindelijk begeeft kunnen we het koppel (bedankt Mattijs
wink.gif
) nog wat opschroeven, en misschien nog iets meer paardekrachtjes erbij. De volgende stap (als ik wat centjes opzij kan leggen) is dan de motor intern onder handen nemen. De VF34 turbo moet makkelijk 450 paardekrachten kunnen leveren...
laugh.gif

Dutch4x4

Senior Member
Klinkt allemaal heel goed! Traction control ratelt zeker als een zieke in de laagste versnellingen...

En waarvoor heeft Adrian dan gekozen?

Doe 'm overigens de groeten - hij behoort zeker tot de sympathiekste Briskodians ever.

De ASR (traction control) is opgewaardeerd naar de Audi S3 versie die iets minder snel en dramatisch ingrijpt. Maar je kunt gemakkelijk de wielen in de derde versnelling nog laten rond spinnen... ik ben geen fan meer van de stoplichten race
wink.gif

Adrian heeft nog een Toyota Celica voor zijn dagelijkse trek naar werk, en ik geloof dat hij voor 80% zeker voor een Audi S3 sportback gaat. Hij is nu meer geintereseerd in luxe dan snelheid... de een zijn dood, de ander zijn brood
laugh.gif

Ik zal zeggen dat je gedag hebt gezegt, maar eerlijk gezegd vind ik dat je het ook zelf kunt doen :tongue:
Je kunt tegenwoording bepaalde forums van het gezichtsveld verwijderen op Briskoda. Ik heb ook niet echt veel met de Fabia chav brigade, en dus heb ik die er gewoon uit gefilterd. Werkt perfect!

Ik kom trouwens met de kerstdagen over naar het moederland... Oud en nieuw hier in Engeland is behoorlijk saai, en thuis wordt ik lekker verwend door paps en mams
laugh.gif

Daniel

Lid
Vond je vorige toch echt mooier,komt wel omdat zwart mijn kleur is.

Die NR.1 en die witte band vond ik dan wel weer minder.

Om eerlijk te zijn is zilver ook niet mijn favoriete kleur (al begin ik er wel aan te wennen), en de zwarte is fantastisch om naar te kijken als hij net is gewassen, maar 3 minuten later kan je alweer opnieuw beginnen. En dat heb je met zilver nou weer net niet
smile.gif

Het liefst zou ik hem in wit of geel hebben, maar ja, als je tweedehands koopt, heb je het niet altijd voor het zeggen
wink.gif

En de reden voor de stickers is omdat ik regelmatig op het circuit te vinden ben en omdat mijn zoontje het leuk vind als zijn papa voorbij scheurt, maak ik de auto iets makkelijker te herkennen voor hem.

Ik heb nog geen filmpjes van mijn nieuwe vRS, maar ik heb mij in mijn oor laten fluisteren dat doordat de toeren limiet verhoogd is naar 7300, een maximale snelheid van 170 mph, oftewel 273 km/h. Ik zelf ben nog niet harder dan 145mph (233 km/h) geweest.

Van mijn oude auto heb ik een aantal filmpjes

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-4447056466526218800
http://video.google.co.uk/videoplay?docid=536255415385003004
http://www.awooga.nl/component/option,com_gallery2/Itemid,29/?g2_itemId=16089

Daniel

Lid
leuke dat je er filmpjes van hebt maar euh ik heb die van die 18 min. niet af gekeken als je het niet erg vind
grin.gif

Bovenaan Onderaan