Exit Fabia II

Waalko Kramer

Forumguru
Wat mij opviel op Skoda.NL dat de greenline en RS niet meer leverbaar zijn en op Skoda.de is de Fabia Combi niet meer leverbaar...

Zal de Fabia III dan sneller komen dan is meegedeeld?

Ben benieuwd...

Blackokkie2

Forumguru
Wie weet, productie zal al wel flink teruggeschroefd zijn en sommige uitvoeringen zullen al helemaal uit productie zijn. Voordat de nieuwe geleverd wordt zal er wel eerst een voorraadje aangelegd moeten worden.

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of de Fabia III van dezelfde lijnen moet komen, waar nu de Fabia II vanaf rolt: dan krijg je einde productie, aanpassen en afstellen productielijn voor de nieuwe Fabia, en ook alle bijbehorende magazijninhoud (bij de productielijnen dus) ook aanpassen waar nodig. Voor je een productie lijn helemaal aangepast hebt voor een nieuw type, daar gaan wel wat weekjes overheen (er zal waarschijnlijk apparatuur verdwijnen, en nieuwe apparatuur geplaatst moeten worden, er zal apparatuur groot onderhoud krijgen enz.). Als dan de lijn klaar is, zal er waarschijnlijk getest moeten worden/proef gedraaid, dan moet je een serie gaan maken voor de autoshows, journalisten, en moet je importeurs/dealers van showroommodellen gaan voorzien, en als je wilt gaan leveren wil je toch wel wat auto's op voorraad hebben staan.

Kortom vergis je niet in de tijd die er overheen gaat, tussen dat het ene model stopt, en het volgende model echt verkrijgbaar is.

Canon-Eye

Forumguru
Voor zover ik weet zijn er geen grootscheepse speciale acties met de uitloopversies geweest, hetgeen er op wijst dat er geen sprake is van een onverkochte voorraad van enige omvang. Vaak worden die omstelweken overbrugd met zulke actiemodellen, toch?

Blackokkie2

Forumguru
Bovendien wil je ook niet teveel van het oude model produceren, anders moet je daar teveel van met korting gaan verkopen omdat de nieuwe er al is.

Vlaar032

Senior Member
Zie i.d.d. alleen nog 1,2 mpi/tsi staan op de Skoda site. Snik...Op m'n werk is ook een F2 Combi 1,2 tsi heb ik (ook) eens in proef gereden, maar die gaat er nov 2016 pas uit. Parkeer er vaak naast. Misschien dan wel iets voor mij: met een LPG G3 tank d'r in dan.

@Rosinfield da's gemeen...! ***Niet nieuwsgierig***

Hetzer

Forumguru
De beurs intro van de F-3 hb blijft gepland op derde helft 2014.
Maar ik ken me zo idd voorstellen dat ze nu al bezig met aanpassingen op productie lijn. De combi zal dat idd afvallen, temeer omdar de productie van de F-3 combi nog langer op zich laat wachten

Bovenaan Onderaan