Expedition pakket

Heb op de Skoda yeti een Yeti Expedition pakket verbredingsset inclusief achterklepstrip 10-delig (ZR 5L0200 PRO) laten monteren bij aanschaf. Nu is de verbredingsstrip rechtsvoor opnieuw los (Een halfjaar geleden vastgezet met dubbelzijdige tape). Plakt inmiddels dus niet meer door o.a. vervuiling (is tijdelijk onderaan vastgezet met 2 schroefjes). Voor een nieuwe verbredingssstrip moet je volgens de dealer opnieuw een hele set van circa € 550,- kopen. Dat is me toch te dol.
Weet iemand waar eventueel losse strips te koop zijn of heeft een van de forumleden een andere oplossing?

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Kun je wellicht een foto maken van het probleem / punt waar het omgaat? Dat brengt lezers van dit topic wellicht op en idee.
Ik kan me er nu nl. geen beeld bij voorstellen

Kun je wellicht een foto maken van het probleem / punt waar het omgaat? Dat brengt lezers van dit topic wellicht op en idee.
Ik kan me er nu nl. geen beeld bij voorstellen
IMG_0775.jpg
Het is de onderste strip (ter hoogte van de onderkant van de koplamp naar beneden).

Canon-Eye

Forumguru
Misschien helpt goed schoonmaken/ontvetten en dan een goede dubbelzijdige tape gebruiken?
Informeer eens bij een autoschadehersteller/carrosseriebouwer of zo, die gebruiken volgens mij andere spullen dan wat er in de bouwmarkt hangt - dunner én sterker plakkend...

ertromp

Forumguru
Het is wellicht mogelijk om dat stuk strip er helemaal af te halen (bijvoorbeeld met visdraad) en alles goed schoonmaken en dan de strip te voorzien van dubbelzijdige plaktape en opnieuw monteren?

Berry

Senior Member
Bij mijn vorige auto een,Suzuki Swift, hebben ze een strip gelijmd met twee componenten lijm.

Canon-Eye

Forumguru
Misschien helpt goed schoonmaken/ontvetten en dan een goede dubbelzijdige tape gebruiken?
Informeer eens bij een autoschadehersteller/carrosseriebouwer of zo, die gebruiken volgens mij andere spullen dan wat er in de bouwmarkt hangt - dunner én sterker plakkend...
Zo te zien zitten we op 1 lijn...

Cordoba

Forumguru
Inderdaad zoals anderen al aangeven, probeer eens of een schadehersteller andere opties heeft. Sowieso denk ik dat een schadehersteller wel losse delen van zo'n set kan bestellen, maar ook opnieuw deskundig/goed bevestigen zal dan misschien lukken.

Overigens als je de set hebt aangeschaft inclusief montage (en dus niet zelf gedaan), dan lijkt mij dit toch typisch gevalletje 'garantie'.

vanliers

Nieuw lid
Bij mij was de strip rechts achter eraf en kon deze wel via de dealer krijgen dus zou idd nog een andere bellen of er iets mogelijk is?

De nieuwe hebben ze geplakt plus een soort zwarte kit en wat tape zodat het 24 uur goed vast bleef zitten.

So far so good.

Octavia3

Nieuw lid
delen zijn niet per deel te koop, maar wel per hoek, lv, rv..etc.
In ieder geval bij kreijne, ik zie ze inderdaad niet in de webshop

Canon-Eye

Forumguru
@Andi just a hint: if you want to attract people's attention, then add @ to the nickname(s) and they will receive an alert.

You can see the number of unread alerts that you've received as a superscript kind of red number in the top right corner of the screen. Just hover the mouse over it and they will appear.

Bovenaan Onderaan