Extra 12 Volt aansluiting

Ik heb van de week een nieuwe brodit actieve telefoonhouder voor mijn PDA gekocht. Hier zit een 12 Volt aansluiting op echter deze is wat aan de korte kant waardoor de kabel hinderlijk langs mijn versnellingspook loopt. Nu zit ik erover te denken om een contrastekker in het dashboard in weg te werken zodat ik de kabel ook weg kan werken. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Ik zit zelf te denken om 12 volt van de radio hiervoor te gebruiken.

VEEJAY

Forumguru
ik kan me een draadje herinneren waar iemand 12 volt vanuit de zekeringenkast aan de rechtkant van het dashboard haalde. Was een slimme oplossing.

In schat zo in dat je de Brodit houder midden op het dashboard (boven de radio) hebt bevestigd. Dan lijkt het mij het handigst om een contrastekker te plaatsen onder het opbergvakje op je dashboard. Verwijder hiertoe eerst het opbergvakje, voor instructies zoek even op dit forum. Bevestig daar de contrastekker en leidt de voedingsdraad naar het zekeringspaneel aan de linkerzijde. Het beste gaat dat door het zekeringspaneel te verwijderen en vanaf die zijde een lang dun stokje oid achter het dashboard langs te steken naar de ruimte onder het opbergvakje. Dan de voedingsdraad hieraan bevestigen met tape en vervolgens langzaam het stokje terugtrekken. Je kunt de plus- en mindraad bevestigen adhv dit plaatje PDA montage. Succes!

Groet Frits

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Bij mijn octavia zit de zekeringkast aan de linkerkant....

[/ QUOTE ]

blush.gif

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Bij mijn octavia zit de zekeringkast aan de linkerkant....

[/ QUOTE ]

blush.gif

[/ QUOTE ]

smiley29.gif
grin.gif

Mistraller

Senior Member
Bin there, done that...

Ik heb ook deze brodit, en deze zit erg netjes achter het dashboard met een contrastekker van de Halfords. Aangesloten op de carkit voorbereiding achter het dashboardkastje. Lees voor de volledige uitleg het volgende topic:
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=31390&amp;page=&amp;view=&amp;sb=5&amp;o=&amp;vc=1

Het gaat eigenlijk vooral over de inbouw van de carkit, maar daarin heb ik dus de brodit inbouw meteen meegenomen. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben! Geen trillingen, altijd een volle accu. Alleen belachelijk duur, die brodits.

Migliore

Senior Member
Werkt dit wegwerken met een 12 volts stekker ook voor de TomTom???
Bij mij hebben ze dat namelijk een beetje knullig gedaan... deels achter het dashbord weggewerkt en daarna weer uit de asbak langs de pook in de 12V aansluiting op mijn middelconsole!! Een halfslachtige oplossing dus!

higgy

Forumguru
"Bin there, done that": Vuilnisbak daar, dat gedaan?
Of bedoelde je toch "Been there, done that" ?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frits</font><hr />

In schat zo in dat je de Brodit houder midden op het dashboard (boven de radio) hebt bevestigd. Dan lijkt het mij het handigst om een contrastekker te plaatsen onder het opbergvakje op je dashboard. Verwijder hiertoe eerst het opbergvakje, voor instructies zoek even op dit forum.

[/ QUOTE ]

Hmmm, als je het opbergbakje weghaalt, dan neem ik aan dat je het in z'n geheel eruit haalt, inclusief de ventilatieroosters. Of kun je het bakje los eruithalen?

Inderdaad inclusief de ventilatieroosters.
Geheel is vrij makkelijk te verwijderen.
Dun stukje plastic onder rand van het ventilatierooster en dan omhoog drukken...

Bovenaan Onderaan