Extra aansteker contact

K.S.

Nieuw lid
Heb een extra aansteker contact nodig voor een koelbox. Hoe kan ik deze het beste aansluiten

Tees

Donateur
Dat is wel erg summiere informatie. Met een draadje zou m'n antwoord nu zijn. Maar wat wil je precies bereiken en waar?

Tees

Donateur
Dat ligt eraan waar je m wilt hebben. Veiligste is altijd om een aparte draad naar de zekeringenkast te trekken met z'n eigen zekering. Een sigarettenaansteker trekt namelijk nogal wat stroom, zijn normaal op 25A afgezekerd dacht ik.

Pindasaus

Forumguru
Op een lege plek in de zekeringkast. Het juiste timercontact, krimptang en zekering kan je bijvoorbeeld bij Rick Donkers Auto Electrics kopen. Je kan ook een kant-en-klaar draadje met timercontact eraan kopen. Zoek dan op 'reparatiekabel VAG'.

Hakar

Donateur
@EdK daar was TS al naar op zoek, zo ongeveer vanaf 19 aug 2019.

Oh ja, @K.S. je zou ook eens kunnen zoeken op Chinees binnen het Fabia 1 forum, kom je vooral tegen waar je het niet moet aansluiten.

Verder ga k met @Tees en @Pindasaus mee, met een draadje en op een lege plek in de zekeringkast.

@K.S. ik heb even voor je gezocht, en heb een topic gevonden, klik op de groene tekst en je wordt doorverwezen.
Topic voor K.S.

Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
En de vraag, waar wil je de aansluiting maken. In de middelconsole of in de bagageruimte.

Arjan1985

Forumguru
Ik wil me er niet te veel mee bemoeien. Maar gezien de summiere vraag stelling en voorstellen etc snap ik de opmerking van @EdK. Is namelijk de afgelopen maand veel gebeurd.

Maar de vraag die toch een paar dagen door m’n hoofd speelt is dat ik las dat je zelf je distributie riem wilde/danwel zelf vervangen hebt in 2019/2020. Dan moet de 12V plug echt een peulenschil zijn, in mijn optiek.
Enige waar ik zwaar tegen op zou zien is om bedrading te trekken door heel je auto van voor naar achteren. Trekveren door je plafond of deurpanelen, etc.

Dus ik zou hem voor het gemak op m’n achter mist lamp erbij knopen. Dikkere zekering ertussen en klaar. (Mits de mist bedrading diameter het toelaat) Heb je meteen een aan en uit schakelaar voor de frigo. En met mist lekker langs de weg een biertje klappen uit de koeling en wachten totdat de mist opgetrokken is. :tegek:

• Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Op verlichting zetten zou ik nooit doen, om 2 redenen: CANbus kan in de war raken als je een extra weerstand over de lampen zetten. En de bedrading is ook aangepast aan de hoeveelheid stroom die je erdoorheen trekt. Een mistlampen is 10W oid, een koelbox zeker 100W of meer. Ik zou t risico niet nemen.

Nieuwe draden trekken langs de dorpels is ook weer niet zo'n enorme megaklus, er zijn er hier genoeg die t gedaan hebben voor een trekhaak. Beter in 1x goed dan prutswerk.

Maar voorlopig weten we nog steeds niet wat TS nou precies wil en nodig heeft...

Arjan1985

Forumguru
@Tees helemaal eens. Was ook meer als grapje bedoeld. Als je het doet doe het dan goed idd.
Heeft de Fabia 1 canbus? Ik dacht dat het recht toe recht aan was

Tees

Donateur
Ohja, dit gaat over een F1, die heeft idd geen CANbus lamp controle (wel CANbus voor andere communicatie doeleinden)

Hakar

Donateur
@Tees klopt dat de F1 geen canbus lampsysteem heeft.
Maar uit eigen ervaring weet ik dat de F1 wel gevoelig kan zijn voor extra aangesloten electrische niet standaard componentne.
Je weet wel die chinese stekker.
Verder is de aftermarket chinese achteruitrijcamera ook niet altijd super werkend hoewel geschakeld op de achteruitrijverlichting.
Wil er maar mee zeggen dat de optie van @Pindasaus toch wel één van de betere is.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan