Extra garantie te koop

Ik heb bij de bestelling van mijn RS een jaar extra garantie erbij gekocht (nu 3 jaar garantie dus) en nu zag ik afgelopen weekend in de zondagskrant een advertentie van mijn dealer (Martin Schilder Schagen) dat er vanaf nu ook een mogelijkheid bestaat om 4 jaar garantie te kopen.

De kosten hiervan bedragen € 309 per jaar voor het 3e en 4e jaar.

Zijn er meer mensen die extra garantie hebben meebesteld en wat is jullie mening hierover, is het nuttig of totaal zinloos?

Ik ben zelf graag goed ingedekt tegen mogelijke storingen, zeker na de zeer negatieve ervaring die ik met mijn vorige VW Passat heb gehad /forum/images/graemlins/mad.gif

Tallguy

Forumguru
Tsja, ik kan me indenken dat als je privé een RS hebt gekocht (en ik neem aan dat dit bij jou het geval is) je je investering (want zo moet je het toch ook zien) wilt beschermen.
Of ik dat zou doen weet ik niet. Ik ga lease rijden, dus is het anders. Aan de andere kant...Consumentenbond heeft toch aangegeven dat je van een voorwerp zoals wasmachines en weet ik veel wat allemaal nog meer,toch wel mag verwachten dat die een bepaalde periode mee moeten gaan (zeg 5 jaar).

Waar ben je dan tegen verzekerd met zo'n uitbreiding waar je het over hebt? Tegen alles of bepaalde zaken maar?

Ik bedoel hiermee: wegen de kosten op tegen de baten??

Is die garantie voor alle onderdelen van de auto? Zo ja dan zou ik het zo gedaan hebben, 309 euro is dan echt een koopje.

Octaviarijder

Actief lid
Ikzelf ben iemand die wel van zekerheid houdt, dus ik zou zeker voor extra garantie gaan. Ik denk dat jou gevoel het belangrijkste is, heb je twijfels na de problemen met je Passat, dan moet je gewoon die extra garantie nemen.

ougie

Forumguru
Ik heb de mijne tweedehands gekocht (nog in de fabrieksgarantie) en weet eigenlijk niet of het dan ook mogelijk is. Ik denk dat je buiten de meningen van anderen, gewoon op je eigen gevoel af moet gaan. Hou je van zekerheid dan moet je het doen, zo niet dan gok je dat je de komende drie of vier jaar probleemloos doorkomt. Buiten de normale slijtages, wat die komen er zeker binnen die tijd.

Fabia

† In Memoriam
Het is wel erg in tegenwoordig met die extra garantie. Je kan niet een apparaat kopen of verkopers proberen je over te halen om er garantie bij te kopen. Soms op het irritante af. Wist niet dat het bij een auto ook al kon. Tja, ik weet het niet goed. Ik zou eerst toch wel heel goed willen weten wat het allemaal inhoudt voordat ik het deed.

LenK

Forumguru
Met mijn O1 was ik van plan te rijden totdat ie een jaar of 3 was. Kreeg van de dealer bij 2 jaar het aanbod om garantieverlenging van 1 of 2 jaar te kopen. Heb ik gedaan (1jr), niet nodig gehad maar toch wel verzekerd van 3 jaar geen sores.

Bovenaan Onderaan