Extra gebruikers profielen Kodiaq '24

Willempie76

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds deze week hebben we een mooie Kodiaq Tour Edition. Super blij mee!
Vandaar nieuw op dit forum. Eens kijken of ik hier wat hulp kan krijgen.

Vraag
Ik heb mezelf als hoofdgebruiker ingesteld. Via de MySkoda app een profiel aangemaakt, met een mail adres wachtwoord etc. en die gekoppeld aan de auto als 'Hoofdgebruiker'

Nu wil ik een extra gebruiker toevoegen via de + naast de hoofdgebruiker (voor mijn vrouw)
- Klopt het dat een volgende gebruiker óók de MySkoda app moet hebben met een eigen account en email adres?
- Of kunnen extra gebruikers worden toegevoegd onder mijn hoofdprofiel, met mijn mailadres?

Alvast bedankt

Willem
 

Rallye

Forumguru
Bij VW moet elke gebruiker zijn eigen mailadres gebruiken. Ik kan mij niet voorstellen dat dat bij Skoda anders is.
 

marlin

Nieuw lid
Hoi willimpie76 kunnen jullie inmiddels beide op de auto? Zo ja zou ik graag weten hoe je dit gedaan heb ook wij lopen al een tijdje te zoeken hoe het moet

Groetjes Marlinda
 

Willempie76

Nieuw lid
Hoi willimpie76 kunnen jullie inmiddels beide op de auto? Zo ja zou ik graag weten hoe je dit gedaan heb ook wij lopen al een tijdje te zoeken hoe het moet

Groetjes Marlinda
We kunnen idd beide op de auto, ieder met een eigen gebruikers account.

Ik had gehoopt op ons gezamenlijke email adres een gezamenlijke account aan te kunnen maken met daarin voor ons beide een gebruikers profiel. Dat kan helaas niet.

Elke gebruiker heeft een eigen account op zijn eigen email adres nodig. Zie het filmpje hierboven.
Alleen de hoofdgebruiker kan alle functies in de app op de telefoon gebruiken. De 2e (en ws ook overige gebruikers) hebben beperkte functionaliteit in de app.

Mijn voor en ik hebben ieder een eigen sleutel. De auto herkend wel wie er instapt op basis van de sleutel en die account start dan automatisch op.
 

Rallye

Forumguru
Je zegt: “Alleen de hoofdgebruiker kan alle functies in de app op de telefoon gebruiken. De 2e (en ws ook overige gebruikers) hebben beperkte functionaliteit in de app.”

Welke functionaliteiten mist de tweede gebruiker? Bij mijn Golf herken ik dit niet.
 

Willempie76

Nieuw lid
Je zegt: “Alleen de hoofdgebruiker kan alle functies in de app op de telefoon gebruiken. De 2e (en ws ook overige gebruikers) hebben beperkte functionaliteit in de app.”

Welke functionaliteiten mist de tweede gebruiker? Bij mijn Golf herken ik dit niet.

Als ik me niet vergis bijvoorbeeld de locatie waar de auto zich bevindt en bepaalde auto status gegevens.
Ik zou het even moeten vergelijken met de app van mijn vrouw, alleen is die er nu niet.

Misschien is dat een verschil tussen een Skoda en een Volkswagen of de app daarvan...?
 

Rallye

Forumguru
Net gecheckt bij de Golf. Enige verschil is dat mevrouw Rallye zich nooit heeft geïdentificeerd en dus de auto niet kan laten knipperen en claxonneren.
 

Willempie76

Nieuw lid
Verschillen in de Skoda app en functionaliteit per gebruiker zie foto's hieronder.
Links voor mij als hoofdgebruiker, rechts voor mijn vrouw.

Bij mijn vrouw staat onderaan ook de melding 'auto niet geactiveerd'.
Als we de auto in haar profiel willen activeren krijgen we de keuze: 'Wisselen van hoofdgebruiker' (zie laatste foto)

Ofwel: Bij ons kan er maar 1 gebruiker volledig gebruik maken van de functionaliteit van de app. De ander heeft er eigenijk weinig aan.
Of doen wij iets niet goed?

Schermafbeelding 2024-08-30 om 08.13.34.png

Bekijk bijlage 112263

Schermafbeelding 2024-08-30 om 08.14.57.png
Schermafbeelding 2024-08-30 om 08.15.16.png
 
Laatst bewerkt:

marlin

Nieuw lid
En bij het aanmaken van mijn eigen account verbind ik niet met de auto? Of voer ik ook in mijn eigen account de vin in?
 

marlin

Nieuw lid
Heb inmiddels een eigen account aangemaakt zo maar in de auto stappen om te kijken of ik het voor elkaar krijg dat mijn man groene verlichting van binnen heeft en ik de roze/paarse verlichting.
 

Gershwin

Senior Member
Als één van de moderators meeleest, kan die dan de betreffende afbeelding verwijderen?
Edit: Heb een berichtje naar de mod gestuurd.
 

EdK

Forumguru
Afhankelijk van hoe lang het bericht er al staat kun je de eerste tijd je bericht nog wijzigen
Onderaan je bericht zie je bewerk staan daar op klikken en kun je je bericht dus aanpassen
Dus tekst / foto selecteren en verwijderen dan !
Als je op verwijderen naast bewerk klikt dan zal het gehele bericht verwijderd worden

Indien je bovenstaand niet meer kunt dan kun je de rapporteer knop klikken en dan je bericht achter laten
De dienstdoende MOD zal het dan oppakken en je eventueel een bericht sturen
 

marlin

Nieuw lid
Het is eindelijk gelukt. Ook al heb ik via de app niet alle rechten. Als ik in de auto stap kan ik nu tenminste uit mijn eigen naam kiezen met de daarbij ingestelde interieur verlichting enz.
Dit lukte trouwens pas dat ik niet met de auto op ons eigen pad stond maar een paar honderd meter verder op.
 
Bovenaan Onderaan