Extra SIM kaart aanvragen en in Kodiaq plaatsen (KPN)

Weet iemand of het mogelijk is om in de kodiaq (mib2.5, 2 SD kaarten en volgens mij een simkaart plek) een, op een bestaand abonnement KPN sim te plaatsen? (Prive, unlimited tel abonnement).

ZIjn er mogelijkheden zonder extra data tel.abonnement?
(Dit tbv navigatie data en evt on car WiFi).
Dank.

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Enigste die wel eens een simkaart plek hadden waren de modellen met een Mediaunit in het dashboard en dan tussen de sd kaarten in maar die zijn zeldzaam en heb je die niet dan is er geen plek voor

hemi24

Forumguru
Even dashboardkastje openen en je weet het:

1734944439079.jpeg

Mijn 2020 uitvoering had het niet en ook de CD/DVD-speler was er toen al uitbezuinigd…

Ik heb een unit erin zitten zonder dat middelste SIM deel.

Wel twee van die sleufjes aan de zijkant onder. Maar helaaspindakaas, in die sleufjes (er zijn er twee, had ik gisteren niet gezien) past een simkaart, maar echt passen. neen. Dat is geen simkaart sleufje jammer genoeg.

Ik heb via (Android) het programmaatje TASKER geinstalleerd. Zodra die Bluetooth van de Skoda signaleert start automatisch HOTSPOT van de telefoon op. Maar de telefoon wordt best warm met draadloos android auto en hotspot aan.

Er zit een WiFi hotspot optie in de auto, vraag me af hoe dat dan werkt.

Bijlagen

• PXL_20241223_093400226.jpg
    PXL_20241223_093400226.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar de telefoon wordt best warm met draadloos android auto en hotspot aan.
Dat is algemeen bekend bij draadloos laden !!
En als je enkele apps hebt draaien dan kan de draadloze lader het vaak ook nog eens niet bijbenen
Beste blijft laden via het USB snoertje met een goede 12V naar USB lader.....

(Pagina 126) Instructieboekje.

Soorten opbouw van de dataverbinding

▶ Door verbinding van het infotainment met de externe hotspot m.b.v. wifi.

▶ Met behulp van het USB-apparaat CarStick.

Verbinding met behulp van het USB-apparaat CarStick

Het USB-apparaat CarStick kan uit het programma met ŠKODA Originele Accessoires worden besteld.

› Een simkaart met geactiveerde datadiensten in het CarStick-apparaat steken.

De benodigde afmetingen van de simkaart en de correcte handelwijze bij het insteken, is te vinden in de meegeleverde handleiding van het CarStick-apparaat.

› Het contact en het infotainment inschakelen. › De CarStick in de USB-ingang voorin schuiven.

› Ongeveer een minuut wachten, tot een van de andere dan het rode controlelampje van de CarStick permanent brandt.

Wanneer het rode controlelampje brandt, de CarStick verwijderen en opnieuw aanbrengen.

› Als de simkaart met een pincode is beveiligd, de pincode ingeven.

› De ingegeven pincode door aantippen van bevestigen. Of:

› aantippen, om de pincode op te slaan en te bevestigen.

› Eventueel het benodigde netwerk van de dataprovider instellen

is ook mijn conclusie. en de usb poorten zijn niet rijkelijk bezaaid in de Kodiaq dus ik denk dat dit het in mijn geval niet gaat worden.
met tasker start (en stopt) hotspot automatisch op de telefoon en daar geen omkijken naar. (wel benieuwd hoe het op echt lange ritten gaat zijn qua warmte/opladen/etc.)

Laatst bewerkt:

Fortissimo

Senior Member
Ik heb de unit met SIM-kaart gleuf, maar wat heb je er aan?
Al je telefoondingen staan op je telefoon en voor de Internetdingen heb je een abonnement van Skoda nodig.

Arjan1985

Forumguru
Was een beetje een tussen oplossing denk ik om de auto’s connected te kunnen maken en toegankelijk van buiten af te maken. Nu kun je de meeste nieuwe auto’s Connecten (open/dicht/locatie) door een ingebouwde dedicated simkaart van de autofabrikant?
Daarnaast als je kids hebt met nog een ouderwetse databundel of je bent taxichauffeur dan kun je aanbieden dat je wifi aan boord hebt.
Iemand andere ideeën?

Bovenaan Onderaan