Extra sleutel laten maken

WimN

Nieuw lid
helaas ben ik een complete sleutelbos incl een klapsleutel met transponder van mijn OII verloren
de dealer rekent €140 voor een nieuwe incl inlezen.
wie weet een goedkopere manier

Laatst een sleutel laten bijmaken voor onder mijn surfpak zonder electronica, om de deuren te kunnen openen.
Die was €150,- bij de dealer! €10,- duurder dan 1 met electronica? :shocked:

Cordoba

Forumguru
Sleutel om alleen de deuren te openen kun je laten maken bij willekeurige sleutelservice. De auto zal er niet mee starten, maar voor de deuren is het goed genoeg en dan zijn de totale kosten pakweg 5 á 10 euro.

Sleutel om alleen de deuren te openen kun je laten maken bij willekeurige sleutelservice. De auto zal er niet mee starten, maar voor de deuren is het goed genoeg en dan zijn de totale kosten pakweg 5 á 10 euro.

Nou, de huidige nieuwe sleutels zijn wel erg geavanceerd. Ik kan sleutels voor alleen open maken niet bijbestellen bij de dealer.
Bovendien waarschuwde iemand mij, dat als je de deur openmaakt met zo'n sleutel, dat je alarmsysteem dan meteen de auto blokkeert. Met nare gevolgen van dien. Of er ook geblokkeert wordt als je geen alarm hebt, weet ik niet.

Kensel

Forumguru
Moet zeggen dat € 140 me nog meevalt.
Ter vergelijking moest ik eens een klapsleutel met afstandsbediening en de hele mikmak bij laten maken voor m'n VW Golf.. € 187,50 en een extra sleutel met elektra erin voor de BMW van m'n pa bij de dealer: € 240,-
Oké, het blijft veel geld voor een stukkie ijzer en een knoppenkastje..

Maar denk inderdaad dat er buiten VAG Techniek en de dealer niet heel veel meer (legale) manieren zijn voor een sleutel..

Ron_2

Senior Member
Laatst een sleutel laten bijmaken voor onder mijn surfpak zonder electronica, om de deuren te kunnen openen.
Die was €150,- bij de dealer! €10,- duurder dan 1 met electronica? :shocked:
Dan ben je gen....
Ik was bij de dealer minder dan de helft kwijt, een gewone vaste sleutel (dus geen uitklap), geen AB, maar wel een waar de auto op start.

Ron_2

Senior Member
Moet zeggen dat € 140 me nog meevalt.
Ter vergelijking moest ik eens een klapsleutel met afstandsbediening en de hele mikmak bij laten maken voor m'n VW Golf.. € 187,50 en een extra sleutel met elektra erin voor de BMW van m'n pa bij de dealer: € 240,-
Oké, het blijft veel geld voor een stukkie ijzer en een knoppenkastje..
Maar denk inderdaad dat er buiten VAG Techniek en de dealer niet heel veel meer (legale) manieren zijn voor een sleutel..
Ik wil altijd een derde sleutel bij onze auto's, die hoeft geen AB te hebben, maar wel de auto kunnen starten.
Voor de Nissan die we hiervoor hadden zou een originele sleutel ook zo'n 250 euro gaan kosten, en die sleutel was een stuk eenvoudiger dan die van VAG. Een sleutel zonder AB was niet eens leverbaar. Ronduit belachelijk voor een sleutel met een printplaatje van een paar euro.
Uiteindelijk heb ik er bij een sleutelboer een laten klonen voor 50 euro, daar zat een batterijtje in en een stukje software wat de originele code emuleerde.

Cordoba

Forumguru
@Skodacor: een dealer maakt zelf geen sleutel, maar besteld die gewoon bij de importeur kant en klaar, dus logisch dat je die simpele sleutel niet bij de dealer kan bestellen. Dat is precies de reden dat ik het over een sleutelservice had. Ook het verhaal van het blokkeren van het alarmsysteem lijkt me onzin: er zit geen leesring in het portierslot, dus de auto heeft geen idee met welke sleutel de deur wordt geopend (als er tenminste geen AB gebruikt wordt, en de deur gewoon ouderwets met de sleutel in het slot wordt geopend). Als je vervolgens de gewone sleutel ergens in de auto hebt liggen, en die gewoon gebruikt om te starten, mag dat volgens mij geen probleem opleveren. (of zie ik iets over het hoofd?)

Redenen om voor zo'n simpele sleutel te kiezen om de deur te openen:
- geen electronica, batterij enz. dus kan gewoon in het water, zonder dat het problemen oplevert
- veel platter, dus kan je makkelijk ergens opbergen
- goedkoper

Cyrus

Actief lid
Logisch... VAGtechniek bestelt ze ook bij de dealer en doet er een bescheiden marge op, omdat hij tenslotte er ook tijd aan spendeert. En waarschijnlijk krijgt hij geen korting op dit spul.

Zowel de locale sleutelmaker (in Delft) als de dealer zij dat dit niet zomaar kon.
De sleutel is alleen om open te maken, en alarm heb ik niet.

Ik krijg alleen de deur aan de bestuurderskant open. Vervolgens moet ik een "electronische" sleutel in het contact steken om alle deuren te ontgrendelen. Werkt prima, prijs is echt belachelijk! :icon_smile_dead:

Cordoba

Forumguru
Logisch... VAGtechniek bestelt ze ook bij de dealer en doet er een bescheiden marge op, omdat hij tenslotte er ook tijd aan spendeert. En waarschijnlijk krijgt hij geen korting op dit spul.

Volgens mij bestellen ze veel van dit spul in Duitsland, en mijn ervaring is dat ze ze vaak goedkoper zijn dan de dealer, een enkele keer dezelfde prijs, bovendien leveren ze veel van de onderdelen ook via de webshop, maar het inleren moet toch ergens gebeuren, dus daar schiet je niets mee op. Geen idee waarom het in dit geval voor de TS niet opgaat.

Bovenaan Onderaan