Extreme detailing Octavia RS (rood)

Kippie-style

Forumguru
Vandaag toch maar een begin gemaakt voor de polijstbeurt van de RS.
Auto had ik vrijdag al gewassen neergezet.
Begonnen met bumper strip verwijderen en afplakken van kunstof delen, dit omdat anders polijstmiddel kan blijven zitten en moeilijk weg te halen.
Toen door naar de achterklep aangezien ik nieuw skoda logo wil deze verwijderd mooier voor polijsten, en ook meteen maar octavia en rs verwijderd.
Kenteken plaat eraf gehaald en daarna dacht ik laat ik de spoiler ook maar verwijderen, onder de spoiler was die roder dan ervoor dus nu kan ik alles mooi polijsten zonder verschil.
Auto zat behoorlijk onder de tectyl dit verwijderd met TAR-X en klei.
De auto gekleid met de blauwe (groffe) klei daarvan slaat ie dof uit maar dat polijsten we wel weg.
Hier alvast wat foto's
20130818_160406_zps0281caa7.jpg

20130818_162115_zps7abacdf3.jpg

20130818_162123_zps533d0b0d.jpg

20130818_170359_zpsf080e930.jpg

20130818_170423_zps918e2c6a.jpg

20130818_170431_zps38cc0da7.jpg

20130818_170347_zpsa6728efd.jpg

Wordt vervolgd!

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
Gaaf man! Ik zou mijn S2 ook wel eens goed willen polijsten maar durf het zelf niet aan met een machine. Volgend jaar maar eens met iemand gaan praten :) ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Antera

Donateur
Erg goed bezig

Was blij dat mijn RS al kant en klaar bij de dealer stond toen. Gepolijst en in de teflon en alles. Zelf heb ik er ook geen geduld voor en hij blinkt nog steeds. Enigste wat wel op valt bij deze auto's en kleur is dat de spiegels/bumpers/spoiler en motorkap nog wel eens verkleuren.

Kippie-style

Forumguru
Poeh, jij bent niet bang voor een beetje werk zeg. Succes.

Ik polijst vaker andere auto's ;) nu eindelijk keer een auto van mezelf aandacht geven.

Ik zou er te lui voor zijn. Hulde! Wat en inspanning. Succes! :jaja:

Hobbie mag inspanning kosten :tongue:

Gaaf man! Ik zou mijn S2 ook wel eens goed willen polijsten maar durf het zelf niet aan met een machine. Volgend jaar maar eens met iemand gaan praten :) ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Mag altijd vragen stellen heb al wat ervaring machinaal werk nu 1,5 jaar met een DAP500 icm Monello polijst en heel veel verschillende waxen en sealants in voorraad.

Erg goed bezig

Was blij dat mijn RS al kant en klaar bij de dealer stond toen. Gepolijst en in de teflon en alles. Zelf heb ik er ook geen geduld voor en hij blinkt nog steeds. Enigste wat wel op valt bij deze auto's en kleur is dat de spiegels/bumpers/spoiler en motorkap nog wel eens verkleuren.

Ja mijne stond bij de dealer met zon glans was beurtje maar zitten teveel swirls(kleine was krasjes) in die ik eruit wil.En de kleur mijn spoiler en spiegelkappen zijn wat faler geworden maar met polijsten komt de kleur weer terug.

Noord26

Forumguru
Ben in het verleden aan het informeren geweest hier in de buurt wat er daarin mogelijk is. Die vroegen geld alsof ze goud zagen. En er zelf aan beginnen met de juiste middelen heb ik het geduld niet voor.

Antera

Donateur
Het is ook heel veel werk en mag best wel wat kosten. Kappen word snel valer weer is mijn ervaring. heb daarom mijn spiegelkappen,spoiler en motorkap van een nieuwe laag laten voorzien met blanke lak. Standaard zit dit namelijk niet erop en verouderd snel weer

Pendragon

Donateur
Ja veel vragen de hoofdprijs. Heb het 1 keer laten doen, maar was totaal niet tevreden. Bij afleveren ziet het er piekfijn uit, maar na een paar keer wassen blijkt dat de wax een hoop verdoezeld. Ik kon praten wat ik wilde maar kreeg geen cent terug.

Noord26

Forumguru
Het mag zeker geld kosten. Ik ga zelf ook uit van een dag werk. Maar jammer genoeg spreken de auto's die gedaan waren in de volle zon op de oprit over de kwaliteit die geleverd werd.

Kippie-style

Forumguru
Waar woon je ergens en wat zou dat kosten voor een SuperB Combi?

;)
Ben in het verleden aan het informeren geweest hier in de buurt wat er daarin mogelijk is. Die vroegen geld alsof ze goud zagen. En er zelf aan beginnen met de juiste middelen heb ik het geduld niet voor.

Kom uit regio rotterdam.
Voor mij is het een hobbie en vind mooi om te doen ;)
Ik gebruik ook alleen goede spullen via carclean.
De kosten ligt beetje aan wat je wil over algemeen 100 voor een kleine en 150 voor een grote auto.
Wat gebeurt er dan voor de beeldvorming wassen,kleien, lak afhankelijk 1-3 stappen polijsten (grof,middel,fijn) een glaze,sealant en een wax.
Interieur cleaning kan ik ook dmv een extractor (hoge druk-stofzuiger) leder cleaning en onderhoud.
Bij dieper op ingaande vragen of afspraak een PM ;)

Kippie-style

Forumguru
Het mag zeker geld kosten. Ik ga zelf ook uit van een dag werk. Maar jammer genoeg spreken de auto's die gedaan waren in de volle zon op de oprit over de kwaliteit die geleverd werd.

Ik ben altijd zon 9 a 10 uur bezig ligt aan de grote van de auto en of interieur erbij gedaan word.

Kippie-style

Forumguru
Het is ook heel veel werk en mag best wel wat kosten. Kappen word snel valer weer is mijn ervaring. heb daarom mijn spiegelkappen,spoiler en motorkap van een nieuwe laag laten voorzien met blanke lak. Standaard zit dit namelijk niet erop en verouderd snel weer

Ik ga het eens bekijken ;) mijn auto word 1 a 2 keer per week gewassen en zeker 1 x in de maand een laag wax erop ;)

Noord26

Forumguru
De gouden (euhm.. zwarte) koets mag blij zijn als hij 1x per maand gewassen wordt. Zeker in de wintermaanden.

Bovenaan Onderaan