Exup aangenaam,
Ben sinds vandaag bezitter van een Skoda Octavia Elegance 1.8 turbo met "slechts" 150 pk/220 Nm, maar daar komt vanmorgen verandering in, dan word het (als JD niet jokt over zijn voorspelde verwachtingen) 220 pk/ 335 Nm.
Ben op de keus gekomen van en Skoda door een paar factoren:
1) Japanse auto's, en dan met name Toyota Carina (mijn huidige auto) en Honda, zeer duur 2de hands en sinds de auto in Europa worden gebouwd (mede door contigentering >) kwalitatief slechter dan in de periode dat ze volledig gebouwd werden in Japan.
2)Skoda heeft toch nog steeds een beetje het negatieve imago aan zich kleven dat het een B-merk is en kwalitatief wat achter blijft?! :
3) Dus voor mij is dat dus boffen, want de kwaliteit is boven elke twijfel verheven, is net zo goed als VW, 2de bijkoment voordeel is dat dientengevolge de occasion prijzen daardoor een stuk lager zijn! \/
4) Dus veel auto voor relatief weinig geld :mrgreen:
5) en als laatste, waar haal je bijna 50% vermogenswinst voor zo'n bescheiden bedrag! :mrgreen:
Dus om kort te gaan, een vlotte reisauto voor een bescheiden bedrag en voor het echt sportieve werk heb ik mijn Honda altijd nog
Erna (foto's zijn helaas wat donker maar wel goed te zien, is nu een Audi Octavia ())
Exup
Ben sinds vandaag bezitter van een Skoda Octavia Elegance 1.8 turbo met "slechts" 150 pk/220 Nm, maar daar komt vanmorgen verandering in, dan word het (als JD niet jokt over zijn voorspelde verwachtingen) 220 pk/ 335 Nm.
Ben op de keus gekomen van en Skoda door een paar factoren:
1) Japanse auto's, en dan met name Toyota Carina (mijn huidige auto) en Honda, zeer duur 2de hands en sinds de auto in Europa worden gebouwd (mede door contigentering >) kwalitatief slechter dan in de periode dat ze volledig gebouwd werden in Japan.
2)Skoda heeft toch nog steeds een beetje het negatieve imago aan zich kleven dat het een B-merk is en kwalitatief wat achter blijft?! :
3) Dus voor mij is dat dus boffen, want de kwaliteit is boven elke twijfel verheven, is net zo goed als VW, 2de bijkoment voordeel is dat dientengevolge de occasion prijzen daardoor een stuk lager zijn! \/
4) Dus veel auto voor relatief weinig geld :mrgreen:
5) en als laatste, waar haal je bijna 50% vermogenswinst voor zo'n bescheiden bedrag! :mrgreen:
Dus om kort te gaan, een vlotte reisauto voor een bescheiden bedrag en voor het echt sportieve werk heb ik mijn Honda altijd nog
Erna (foto's zijn helaas wat donker maar wel goed te zien, is nu een Audi Octavia ())
Exup