Tees
Donateur
Na 5 jaar tot volle tevredenheid met de F1c gereden te hebben, wordt het beestje langzamerhand wat te klein. Ik ben zelf nogal lang (1.97m) en m'n zoon is bijna 2 en zit achter mij nu wel een beetje klem. Dochterlief van bijna 5 past ook niet achter me, dus het moet een maatje groter. Extra bagageruimte is ook niet verkeerd trouwens.
De logische keuze is dan een Octavia. Qua looks heb ik t liefst een O3, maar die beginnen pas boven de 10 k€, een late O2 (2011/12) gaat rond de 7.5-8.5 k€, voor dat verschil wil ik wel ietsjes inleveren op de looks
Het eisen- en wensenlijstje is als volgt:
- 1.2 TSI (ik hecht erg aan zuinig)
- <150k op de teller.
- PDC achter
- USB (of andere manier van MP3 opslag) en Bluetooth op radio
- Trekhaak (al kan ik die evt er ook zelf onder zetten)
- Cruisecontrol
- Airco
Wensen:
- Climatronic
- Electrische ramen achter
- Lichtmetaal
- Liefst geen wit of zwart
En dan een aantal vragen:
- Klopt het dat de O2 echt beduidend meer ruimte achterin heeft dan de F1?
-Technische aandachtspunten: hoe zit t nou precies met de ketting in de 1.2 TSI? Heb al het nodige gezocht, ik weet het verhaal van de ratel (niet meer dan een paar sec bij koude start), en er is een terugroepactie geweest. Maar is er nou een typische levensduur van die ketting? Hebben de auto's die recenter een nieuwe ketting hebben gekregen een betere ketting, of blijft hetzelfde euvel?
De turbo is een gevoelig ding begreep ik, maar daar is denk ik niet veel aan te checken, behalve een regelmatige vermogensopbouw vanaf 2000 toeren?
Andere aandachtspunten? Of een heel andere auto, mocht die vergelijkbaar zijn aan de Octavia? Alle advies is welkom!
Kwam dit weekend deze Arctic in t blauw tegen die ik wel erg mooi vind, helaas niet bij een BOVAG garage, maar is wel een optie.
De logische keuze is dan een Octavia. Qua looks heb ik t liefst een O3, maar die beginnen pas boven de 10 k€, een late O2 (2011/12) gaat rond de 7.5-8.5 k€, voor dat verschil wil ik wel ietsjes inleveren op de looks
Het eisen- en wensenlijstje is als volgt:
- 1.2 TSI (ik hecht erg aan zuinig)
- <150k op de teller.
- PDC achter
- USB (of andere manier van MP3 opslag) en Bluetooth op radio
- Trekhaak (al kan ik die evt er ook zelf onder zetten)
- Cruisecontrol
- Airco
Wensen:
- Climatronic
- Electrische ramen achter
- Lichtmetaal
- Liefst geen wit of zwart
En dan een aantal vragen:
- Klopt het dat de O2 echt beduidend meer ruimte achterin heeft dan de F1?
-Technische aandachtspunten: hoe zit t nou precies met de ketting in de 1.2 TSI? Heb al het nodige gezocht, ik weet het verhaal van de ratel (niet meer dan een paar sec bij koude start), en er is een terugroepactie geweest. Maar is er nou een typische levensduur van die ketting? Hebben de auto's die recenter een nieuwe ketting hebben gekregen een betere ketting, of blijft hetzelfde euvel?
De turbo is een gevoelig ding begreep ik, maar daar is denk ik niet veel aan te checken, behalve een regelmatige vermogensopbouw vanaf 2000 toeren?
Andere aandachtspunten? Of een heel andere auto, mocht die vergelijkbaar zijn aan de Octavia? Alle advies is welkom!
Kwam dit weekend deze Arctic in t blauw tegen die ik wel erg mooi vind, helaas niet bij een BOVAG garage, maar is wel een optie.