Ik vroeg mij eigenlijk af of ik niet een beetje zot was geweest om nog MDI mee te bestellen, omdat ik mijn iPhone ook kan aansluiten op de AUX-ingang. Maar na de geluidskwaliteit te hebben vergeleken is het geluid via de MDI-ingang echt beduidend beter dan via de AUX-ingang. En met de MDI-ingang kun je de nummers wisselen via je stuur. Wat nog ff onhandig is is dat je AUX-ingang niet meer geselecteerd kan worden wanneer er iets aan de MDI hangt.
En de plaats van de 12V en AUX-ingang is echt SUPER-KNULLIG gekozen. Heel veel mensen zullen dat willen gebruiken voor navigatie. Kennelijk kon de ingenieur van dienst dat zelf niet bedenken, want dan zou hij nooit de 12 volt en AUX onder de handrem hebben geplaatst, aan de foute kant van de versnellingspook. Ik heb dat enigzins opgelost door een 12V-verdeler van Conrad (
http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/855671/reviews.htm). Maar daar liep ik tegen een 2e design fout van die zelfde ingenieur aan: de 12V heeft permanent stroom, ook als hij niet op contact staat. Ik vermoed dat die ingenieur maar één obsessie had: het pompje van de reparatieset, dat zo handig mogelijk te gebruiken moest zijn met de 12V-aansluiting. Vandaar die belachelijke plaats en die constante stroom. Hij/zij heeft waarschijnlijk niet bedacht dat >90% van de berijders die 12V gebruikt voor navigatie (bijv. TomTom carkit voor iPhone), telefoondock of handsfree oplossing. En dan is permanente stroom helemaal niet handig.
In de rechtspraak zouden ze dat "tunnelvisie" noemen. Maar daar staat tegenover dat ik de audio van deze wagen wel het beste vind dat ik tot nu toe heb meegemaakt.