Fabia 1.2 hield even in bij hoge snelheid

Beste forummers,

Ik heb een Skoda Fabia 1.2 uit 2004. Altijd goed onderhouden geweest en heeft vorige maand zijn grote beurt gehad en kwam glansrijk door de keuring.
Ik was dus erg gelukkig.

Nu reed ik net op de snelweg, en ik ging ongeveer 100/110 km en opeens was het net of de motor zijn power even verloor. En voor ik doorhad wat er nou eigenlijk gebeurde, begon binnen 5 seconde de auto 2 of 3 keer te schokken en pakte hij het gas weer.
De rest van de weg geen problemen meer gehad en ben "gewoon" naar huis gereden.

Wat zou dit geweest kunnen zijn?
Ik vond het toch wel een beetje eng, je rijdt toch hard en ik wil geen ongeluk veroorzaken.

Hij heeft dit nog nooit eerder gedaan, trilt of schokt verder ook niet. Was echt alleen even dit ene momentje.

Alvast bedankt voor de suggesties.

Cordoba

Forumguru
@micky voor een turboloze 1.2 is dit ook een hoge snelheid. ;)

@Lindastyle De auto even uit laten lezen, dan zal er waarschijnlijk een foutcode te voorschijn komen, zodat de juiste zoekrichting bepaald kan worden. Eén van de mogelijke oorzaken is een steekbobine die kuren vertoont (en het dan waarschijnlijk op een gegeven moment af laat weten).

Als je een foutcode vindt, geeft ie ook aan welke cilinder. Dan kun je de bobine van die cilinder wisselen met een andere bobine en kijken of het probleem mee verhuist met de bobine. Bij een kapotte steekbobine ook altijd de bougie controleren: het gebeurt nog wel eens dat een steekbobine kapot gaat door een beschadigde bougie, of dat een kapotte bobine er voor zorgt dat de bougie vroegtijdig overlijdt.

Ja maar dat komt omdat ik eerst geoogled heb, en ik dit probleem vaker tegen kwam maar dan vooral bij lage snelheid. Als mensen in hun 1 of 2 reden. Vandaar dat ik duidelijk wilde maken dat het bij mij ging om snelweg snelheden.

EdK

Forumguru
Reed je toevallig met cruise control aan ?
Want zo ja dan kan ik je mededelen dat ik dit in verleden ook eens heb gehad met de RR en
is heeft men nooit uit kunnen lezen als storing en is daarna nooit meer voorgekomen.

Kijk eens mens struikelt of stottert ook wel eens een keertje, loopt / spreekt ook nooit zonder problemen.

Dus kan ff een eenmalig hikje geweest zijn..... ( bij mijn RR in iedergeval toendertijd wel )

Bovenaan Onderaan