Fabia 1.2

Status
Niet open voor verdere reacties.

higgy

Forumguru
Had vandaag als leenauto een Fabia 1.2 bij me.
Gekke auto: maakt het geluid (gebrom) van een halve 6-cilinder (wat ie ook is) en gaat enorm van kiet.
Hij kwam sneller op me over dan de 1.4 4-cilinder die ik de vorige keer meekreeg.

rickske

Actief lid
Toch geen problemen met de octavia of is de seat naar de garage geweest? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Joeri

Actief lid
Als ik zelf een Fabia benzine moest kopen, werd het ook een 1.2 en geen 1.4. In België worden er sowieso meer 1.2 verkocht dan 1.4, in NL omgekeerd. Vind het een tof geluid dat eruit komt en geeft inderdaad een snellere indruk dan een 1.4 75 pk.

Als leenauto hebben wij altijd een 1.2 of een 1.4 TDI. En daar komen altijd héél goede reacties op. Hoewel er bij de verkoop heel veel mensen schrikken als ik ze vertel dat de 1.2 een driecilinder is. En omdat er zoveel mensen eerst negatief over de motor denken omdat het een 3-potige is, vermeld ik het toch altijd eventjes in het gesprek. Slechts weinig mensen schakelen daarna over op een 1.4. Wat je het meeste aanstaat verkoop je ook veel. Hoezo, mensen beïnvloeden? /forum/images/graemlins/grin.gif

Joeri

Actief lid
Als ik zelf een Fabia benzine moest kopen, werd het ook een 1.2 en geen 1.4. In België worden er sowieso meer 1.2 verkocht dan 1.4, in NL omgekeerd. Vind het een tof geluid dat eruit komt en geeft inderdaad een snellere indruk dan een 1.4 75 pk.

Als leenauto hebben wij altijd een 1.2 of een 1.4 TDI. En daar komen altijd héél goede reacties op. Hoewel er bij de verkoop heel veel mensen schrikken als ik ze vertel dat de 1.2 een driecilinder is. En omdat er zoveel mensen eerst negatief over de motor denken omdat het een 3-potige is, vermeld ik het toch altijd eventjes in het gesprek. Slechts weinig mensen schakelen daarna over op een 1.4. Wat je het meeste aanstaat verkoop je ook veel. Hoezo, mensen beïnvloeden? /forum/images/graemlins/grin.gif (ey, verkoop ze ook geen 2.0 /forum/images/graemlins/wink.gif)

Hetzer

Forumguru
Mee eens het 1.2 is inderdaad een fijne (VAG) motor ,lekker snel acceleren , zuinig en een lekker geluidje /forum/images/graemlins/cool.gif

Bijlagen

• 5364-11.jpg
    5364-11.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 16

higgy

Forumguru
@Rickske: er zat een 'bijgeluid' in de gasverdamper. En, zeikerd die ik ben /forum/images/graemlins/wink.gif , heb ik die dus onder garantie even laten vervangen.

greygoatee

Nieuw lid
Hoi,
Ik heb niet zoveel verstand van auto's. Nu lees ik dat sommigen van jullie de 1.2 liever hebben dan de 1.4
Klinkt voor mij niet logisch. Ik zou juist denken 1.4 is beter dan 1.2, maar ik neem het graag van jullie aan. Denken jullie dat dat ook opgaat wanneer ik een combi koop? Ik zal meestentijds in NL rijden op vlak terrein en een paar keer per jaar in wat meer heuvelachtig gebied ( Tsjechië ) Heeft een 1.2 dan wel voldoende power met 2 personen en volle bepakking?

Hetzer

Forumguru
Acceleratie van de 1.2 is sneller en hij heeft dacht ik wat meer koppel bij lagere toeren , dat gene wat de 1.4 natuurlijk voor heeft is zijn topsnelheid, maar ik zou zeggen ga eens een keer een proefritje maken met de 1.2 en beleef het zelf /forum/images/graemlins/smirk.gif

greygoatee

Nieuw lid
ben ik zeker van plan te doen de eerstvolgende keer dat ik op het vaste land ben ( woon op Ameland) dank voor jullie reacties.

hallo ik heb een paar vraagjes ik heb mij een week of 3 en fabia first+ besteld nu is mijn vraag zit daar standaard een boord computer in in die fabia's of is dat appart bestellen op de folder of de site staat daar niets op aangegeven

Fabia

† In Memoriam
Zo had ik laatst een 1.4 75 pk Fabia als leenauto. Mijn 1.4 101 pk kreeg een kleine beurt. En ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik de 101pk gekocht heb. Die rijdt toch een stuk smeuiger als ik het zo zeg. Klimt ook lekkerder in de toeren.

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: greygoatee</font><hr />

Hoi,
Ik heb niet zoveel verstand van auto's. Nu lees ik dat sommigen van jullie de 1.2 liever hebben dan de 1.4
Klinkt voor mij niet logisch. Ik zou juist denken 1.4 is beter dan 1.2, maar ik neem het graag van jullie aan. Denken jullie dat dat ook opgaat wanneer ik een combi koop? Ik zal meestentijds in NL rijden op vlak terrein en een paar keer per jaar in wat meer heuvelachtig gebied ( Tsjechië ) Heeft een 1.2 dan wel voldoende power met 2 personen en volle bepakking?

[/ QUOTE ]

Ik heb een Fabia 1.2 gehad, de lichtste versie van 55pk.
Met vier man en een hond erin en beladen tot het dak, aan de trekhaak hing ook nog een plooicaravan, naar Spanje.
Op de hellingen kon ik de teller steeds boven de 70 houden en op vlakke weg had ik een kruissnelheid van 100 tot 110km/u, en dan was ik zeker nog niet aan het planken.
De wagen trok dat met het grootste gemak.
Dus een 1.2 'tje te zwak, dan toch niet voor mij.

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: bengeltje</font><hr />

hallo ik heb een paar vraagjes ik heb mij een week of 3 en fabia first+ besteld nu is mijn vraag zit daar standaard een boord computer in in die fabia's of is dat appart bestellen op de folder of de site staat daar niets op aangegeven

[/ QUOTE ]

Zit geen boordcomputer in (ook niet als optie te krijgen), ook geen airco of mistlichten (vooraan).
De Fabia First is het basic model, de First+ is ook het basic model met als opties elektrische ramen vooraan en centrale vergrendeling.

dylan

Nieuw lid
ik zelf een combi 1.4 maar ik ben er erg tevreden over,want hij trekt goed en als vergelijk heeft mijn oom de 1.4 16 v en is tot conclusie gekomen dat mijn uitvoering qua motor toch sterker onderin is als zijn motor,mijn topsnelheid werkelijk ligt op 170 km/u.ik heb geen ervaring met de 1.2,maar ik denk zelf deze motor in een combi dat dit echt te licht is.

Hetzer dit is de goede skoda motor
tongue.gif

Bijlagen

• 43082-1.2 htp.JPG
    43082-1.2 htp.JPG
    87,2 KB · Weergaven: 13

Hetzer

Forumguru

Hetzer dit is de goede skoda motor
tongue.gif

[/ QUOTE ]

het enige dat verschilt is het embleempje, en geloof me daar merk je niks van. (behalve in je portemonnee
grin.gif
)

Bijlagen

• 43102-5364-11.jpg
    43102-5364-11.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 16

DonB

Lid
Ik heb een 1.4, de topsnelheid is ongeveer rond de 170/180, als de 1.2 een lagere topsnelheid heeft vind ik dat echt minimaal eerlijk gezegd.

ik heb ook voor en 1.2 gekozen gewoon is goedkoper in taxen da je moet betalen en hier in dit apenlandje mag je toch niet boven de 120 op snelweg en bebouwdekom maar 50 rijden en ben ook niet van plan de staat rijker te maken dan dat ze al is me de boetes daarvoor had ik en fiesta 1.3 zoveel verschil zou da ook niet maken zeker he
smile.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan