Fabia 1.2i - parrot inbouwen

rampie

Senior Member
Beste,

Zoals beschreven in dit topic heeft mijn vrouw er een nieuwe auto op na. Graag had ik deze voorzien van mijn oude Parrot en had ik graag geweten hoe ik deze hier makkelijk in inbouw. Zijn er mensen die een hangleiding hebben hoe ik de inbouwradio er makkelijk kan uitbouwen en de micro mooi naar de bovenhemel kan brengen? Ook heb ik nog een plekje nodig voor de module zelf, dit zat bij mijn vorige auto onder de middenconsole, kan die er in dit model ook makkelijk uit?

Heel deze zwik moet in de console gebouwd worden:
CK3100_b.jpg

Alvast bedankt.

rampie

Senior Member
Heren,

de parrot is ingebouwd, de meeste kabels zitten achter het handschoenvakje. Bij het inbouwen heb ik echter 2 probleempjes gehad.

Als eerste werkt het lampje van het handschoenvakje niet meer. De kabel zit nochtans in. Ervoor werkte deze wel, zijn deze lampjes gevoelig aan schokjes? Zoja, is het mss opgelost met een nieuw lampje. (kan iemand me zeggen welk soort lampje dit is?)

Als tweede heb ik een probleem met de voorste hemelverlichting. Bij het demonteren (verkeerdelijk) heb ik per ongeluk de schuifknop eruit gehaald. Nu zit deze schijfknop niet meer vast op zijn plaats, Ik mij een klein onderdeeltje zodat dit zichzelf opspant. Kan iemand eens opzoeken welk stukje dit is en of ik dit eventueel op een andere manier kan oplossen?
Ook in deze werken de lampjes momenteel niet. Ook de drukknopjes niet. Kan dit aan hetzelfde liggen als aan probleem 1 of heeft dit tee maken met de schuiknop. Kan dit ook dez zekering zijn van de binnenverlichting die het begeven heeft?

Alvast bedankt.

Foto's volgen later nog wel.

AndreM

Forumguru
@rampie

Op ieder lampje staat hoeveel Watt het is, dus kijk eens op het lampje van het handschoenenkastje.

Om er zeker van te zijn of er 12 V ergens op staat, ga eens aan de gang het een spanningzoeker of een ander meetapparaat waar je 12 V mee kan meten.

Suc6 :thumbsup:

rampie

Senior Member
Net gekeken,

De zekering heeft het dus begeven :)

Vanmiddag nieuwe zekering erin en gedaan. Nu enkel nog het modelnummer vinden van de middenverlichting.

@Joske of iemand anders met elsawin, kan het zijn dat dit onderdeelnummer 3B0947105 is?

rampie

Senior Member
Net nieuwe zekerin geplaatst en de verlichting in koffer en handschoenkast werkt weer.

Wat de centrale verlichting betreft, ik ben blijkbaar een veer kwijt die de schuifknop tegenhoud. Weet iemand welke veer dit is? Weet enkel dat dit op onderdeelnummer 3B0947105C zit

rampie

Senior Member
De parrot werkt zonder problemen. Zodra de auto aangaat start de parrot op tot de auto weer uitgaat.

Joske

Forumguru
Wat de centrale verlichting betreft, ik ben blijkbaar een veer kwijt die de schuifknop tegenhoud. Weet iemand welke veer dit is? Weet enkel dat dit op onderdeelnummer 3B0947105C zit
ik vrees dat je een nieuwe unit zult moeten aanschaffen.
ik ga van een 2004 model uit zonder pano-dak en dan kom ik op deze uit:

1Z0947105

17 euro (maar artikelnummer is vervallen en vervangen door een duurder onderdeel bij de dealer = 30 eur)

anders moet je eens kijken (via google) of deze op die van jou lijkt (of foto van jouw versie posten)

rampie

Senior Member
Bedankt allen voor de info. Heb er momenteel een veer overgetrokken van een balpen en goed vastgedraaid.
Momenteel houd alles dus zal zien wat het doet. Indien ik nog problemen heb ermee, zal ik een nieuw bestellen via internet. Een OEM verlichting via china :) komt neer op 13€.

Goedkoper dan tweedehands hier dus.

Bovenaan Onderaan