Mijn uitlaat was lek en daarvoor moest het eerste deel van de uitlaat vervangen worden, inclusief de katalysator.
Maar nu brand nadat alle testen tijdens het rijden zijn gedaan het MIL lampje.
Die kan ik dan zelf weer uitlezen met een ieasy320 en geeft de foutcode P0420 $10
Generic: Efficiënte katalysator onder de minimum waarde (Bank2)1
De auto is 16 dus geen originele uitlaat laten monteren. Volgens de Kwikfit is er niets aan de hand, de waarden van de gasmeting zijn goed en de uitlaat lekt niet.
Met uitlezen krijg ik de volgende waarden (is met koude motor)
DCT-CNT = 1
FUELSYS1 = CL
FUELSYS2 = --
LOAD_PCT(%) = 27.8
ETC(GRADEN C) = 42 (koude motor)
SHRTFT1 (%) = 27.8
LONGFT1(%) = -17.2
MAP(kPa) = 34.0
RPM(rpm) = 1096
VSS(km/h) = 0
SPARKADV = 9.0 graden
IAT = 23 graden
TP(%) = 5.9
O2SLOC = B1S12--B2S---- (geen idee wat dit zegt)
O2B1S2(V) = 0.340 bij een warme motor is dit hoger ongeveer 0.850
SHRTFTB1S2(%) = 0.0
EQ_RAT11 = 0.995
O2S11(mA) = -0.023
Wat opvalt is de lucht die van de uitlaat komt. Dat kan zijn dat de uitlaat nog nieuw is maar het valt gewoon op.
Heeft iemand een goede tip om dit probleem op te lossen?
Maar nu brand nadat alle testen tijdens het rijden zijn gedaan het MIL lampje.
Die kan ik dan zelf weer uitlezen met een ieasy320 en geeft de foutcode P0420 $10
Generic: Efficiënte katalysator onder de minimum waarde (Bank2)1
De auto is 16 dus geen originele uitlaat laten monteren. Volgens de Kwikfit is er niets aan de hand, de waarden van de gasmeting zijn goed en de uitlaat lekt niet.
Met uitlezen krijg ik de volgende waarden (is met koude motor)
DCT-CNT = 1
FUELSYS1 = CL
FUELSYS2 = --
LOAD_PCT(%) = 27.8
ETC(GRADEN C) = 42 (koude motor)
SHRTFT1 (%) = 27.8
LONGFT1(%) = -17.2
MAP(kPa) = 34.0
RPM(rpm) = 1096
VSS(km/h) = 0
SPARKADV = 9.0 graden
IAT = 23 graden
TP(%) = 5.9
O2SLOC = B1S12--B2S---- (geen idee wat dit zegt)
O2B1S2(V) = 0.340 bij een warme motor is dit hoger ongeveer 0.850
SHRTFTB1S2(%) = 0.0
EQ_RAT11 = 0.995
O2S11(mA) = -0.023
Wat opvalt is de lucht die van de uitlaat komt. Dat kan zijn dat de uitlaat nog nieuw is maar het valt gewoon op.
Heeft iemand een goede tip om dit probleem op te lossen?