Beste mensen,
Hierbij een bericht wat mogelijk anderen kan helpen. Tot voor kort hadden wij veel problemen met de stuurbekrachtiging van onze Fabia 1, telkens ging bij het starten het lampje van de stuurbekrachtiging branden, waarbij de stuurbekrachtiging het ook niet deed. Pas na herhaaldelijk starten en veel geluk deed de sbk het weer en ging het lampje uit. Echter als de auto weer even had stilgestaan en opnieuw gestart hadden we hetzelfde probleem.
De volgende acties ondernomen:
1. oliepeil van de sbk gecontroleerd (onder de accubak), was ietwat laag: bijgevuld;
2. tijdens beurt bij garage, stekkerverbindingen van de pomp schoon laten maken;
Beide leek iets te helpen helaas maar van korte duur. Bij garage gevraagd welke foutcode in de boordcomputer was opgeslagen. Dit bleek 01290 te zijn. Via internet opgezocht wat dit kon zijn. Verschillende mogelijke oorzaken, maar ook massapunten onder de accu.
Afgelopen zaterdag de luchtfilterbak en de accu incl. accubak uit de auto gehaald. Vervolgens de aansluitingen van een aantal verschillende massakabels op het plaatwerk losgehaald en alles goed blank geschuurd en ingespoten met WD40. Tevens de aansluiting van de min-pool kabel van de accu op het plaatwerk goed blank gemaakt en ingespoten. Alles weer in elkaar gezet en voila. Alles werkt weer en tot nu toe is het lampje van de sbk niet meer aan geweest. Waarschijnlijk dus toch een kwestie van slechte massaverbindingen..
Hopelijk kan iemand hier wat mee.
Hierbij een bericht wat mogelijk anderen kan helpen. Tot voor kort hadden wij veel problemen met de stuurbekrachtiging van onze Fabia 1, telkens ging bij het starten het lampje van de stuurbekrachtiging branden, waarbij de stuurbekrachtiging het ook niet deed. Pas na herhaaldelijk starten en veel geluk deed de sbk het weer en ging het lampje uit. Echter als de auto weer even had stilgestaan en opnieuw gestart hadden we hetzelfde probleem.
De volgende acties ondernomen:
1. oliepeil van de sbk gecontroleerd (onder de accubak), was ietwat laag: bijgevuld;
2. tijdens beurt bij garage, stekkerverbindingen van de pomp schoon laten maken;
Beide leek iets te helpen helaas maar van korte duur. Bij garage gevraagd welke foutcode in de boordcomputer was opgeslagen. Dit bleek 01290 te zijn. Via internet opgezocht wat dit kon zijn. Verschillende mogelijke oorzaken, maar ook massapunten onder de accu.
Afgelopen zaterdag de luchtfilterbak en de accu incl. accubak uit de auto gehaald. Vervolgens de aansluitingen van een aantal verschillende massakabels op het plaatwerk losgehaald en alles goed blank geschuurd en ingespoten met WD40. Tevens de aansluiting van de min-pool kabel van de accu op het plaatwerk goed blank gemaakt en ingespoten. Alles weer in elkaar gezet en voila. Alles werkt weer en tot nu toe is het lampje van de sbk niet meer aan geweest. Waarschijnlijk dus toch een kwestie van slechte massaverbindingen..
Hopelijk kan iemand hier wat mee.