Fabia 1 Stuurhoeksensor uitbouwen.

Antera

Donateur
even en correctie volgens mij want de stuurhoeksensor zit tussen stuur en stuurkolom en niet zoals in de omschrijving bij de stuurbekrachtiging :winkie:

Ronnie

Forumguru
Bij mijn Fabia 1 van 2005 zit ie toch echt op deze plek.......
Ik denk dat Elsawin (VAG software) zulke fouten zich niet kan veroorloven.....

Antera

Donateur
Stuurhoeksensor -G85- uit- en inbouwen - auto's met ABS/EDS/ASR/ESP BOSCH 5.7 of ABS/ASR/ESP BOSCH 8.0
Een beschrijving van de opbouw en de werking van de stuurhoeksensor -G85- vindt u in het zelfstudieprogramma nr. 42.
Benodigde speciale gereedschappen, apparaten en hulpmiddelen
t Elektronicatester -V.A.G 1552- of voertuigdiagnose-, meet- en informatiesysteem -VAS 5051-
t Diagnosekabel -V.A.G 1551/3 -, -V.A.G 1551/3A-, -V.A.G 1551/3B-, - V.A.G 1551/3C- of -VAS 5051/5A-, -VAS 5051/6A-
Uitbouwen:
ATTENTIE!
Voor het begin van de werkzaamheden aan de elektrische installatie de accu-massakabel losmaken.
Bij het losmaken en aansluiten van de accu-massakabel moeten nog enkele extra werkzaamheden worden uitgevoerd → Elektrische installatie → Rep.-groep27.

– Accukabels losmaken → Elektrische installatie → Rep.-groep27.
– Controleer of de voorwielen in de rechtuitstand staan.
– Stuurwiel uitbouwen → Carrosserie-montagewerkzaamheden → Rep.-groep69.
– Bekleding stuuras uitbouwen → Carrosserie-montagewerkzaamheden → Rep.-groep70.

De stuurhoeksensor -G85- is samen met de wikkelveer -2- in het huis -1- geplaatst.

Deze mogen niet worden losgemaakt of worden gedemonteerd.
Voor de juiste montage van de stuurhoeksensor - G85- moet bij het inbouwen erop worden gelet dat:

stuurhoeksensor -G85- zoals afgebeeld in de middenstand wordt geplaatst:
in het kijkvenster -1- moet een gele punt zichtbaar zijn.
de markeringen -pijlen- moeten met elkaar in lijn staan.
Erop letten dat de correcte stand wordt aangehouden.

De wikkelveer -2- door deze met plakband -1- vast te plakken tegen onbedoeld verdraaien borgen.
-3- huis voor stuurhoeksensor -G85-

– Steker -1- en -2 - lostrekken.

– Borghaken -pijlen- voorzichtig ontgrendelen, het huis -1- met de stuurhoeksensor -G85- en de wikkelveer lostrekken.

Inbouwen:
– Het huis -1- met de stuurhoeksensor -G85- en de wikkelveer op de stuuras schuiven en met de stuurkolomschakelaar vergrendelen -pijlen-.
– Beide stekers aansluiten.
AanwijzingNa het verwijderen van de transportbeschermer of het plakband de wikkelveer niet verdraaien, alleen de stand van de stuurhoeksensor - G85- in de middenstand is toegestaan.
– Transportbeschermer of plakband verwijderen.

Antera

Donateur
Stuurhoeksensor in de middenstand plaatsen:

in het kijkvenster -1- moet een gele punt zichtbaar zijn.
de markeringen -pijlen- moeten met elkaar in lijn staan.
Erop letten dat de correcte stand wordt aangehouden.

dus dan heb ik een verkeerde voor me alhoewel elsawin toch duidelijk is. Elsa liegt idd niet . Jij hebt het over een stuurbekrachtigingssensor niet over de stuurhoeksensor zoals de topic vermeld

:winkie:

Bovenaan Onderaan