Fabia 1 voeding radio

Hans1798

Senior Member
http://www.tomacarparts.nl/aansluitkabels.html?automerk=2573&cat=4949

Goeiemiddag,

In mijn Fabia 1 uit 2000 heb ik een Philips radio CE152/12 gemonteerd. De ontvangst is zeer belabberd. Nu lees ik dat aansluiten van een zgn. fantoomvoeding soelaas kan bieden. Deze geeft voeding aan de signaalversterker op het dak van de Fabia zo begrijp ik. Nu heb ik bovenstaande website gevonden waar nogal wat van die fantoomvoedingen worden aangeboden. Weet iemand welke ik precies moet hebben voor mijn Fabia uit 2000 met Philips radio?

Groet, Hans uit Zwolle

turboturbo

Forumguru
Die uit je link hebben allemaal een FAKRA aansluiting. Ik gok dat je die niet moet hebben. FAKRA is vanaf ong bj 2006 gangbaar bij VAG. Ik denk dat je een gewone variant met DIN aansluiting moet hebben.

Ik heb er pas een met DIN gekocht bij Brezan voor ik dacht 4 euro.

Je hebt 2 of 3 verschillende antenne varianten waaruit je kunt kiezen.
Dus fotografeer de kabel van de antenne / auto en de antenne ingang van de radio.

Dan kan je aan de hand daarvan kiezen welke je moet hebben.

Bakkertje

Forumguru
Net even de handleiding opgezocht van de Philips radio en die heeft een normale ronde antenne aansluiting. Op de foto in je voorstel post zag ik dat er een dakantenne opzit en die heeft als het goed is een antenneversterker in de voet die waarschijnlijk gevoed wordt via de antenne kabel.

Het is alleen even de vraag welke stekker er aan de kabel van de antenne zit.

Hans1798

Senior Member
Inmiddels heb ik een fantoomvoeding gekocht en geinstalleerd. Bedankt voor de tip! De ontvangst is nu een stuk beter, maar ik hoor steeds een soort geknetter door de speakers en de telefoon stoort steeds. Waar kan dat nu weer aan liggen? Iemand tips? Denk er nu ook over om een originele Symphony radio te installeren. Is dat een goede radio? Past die zondermeer in mijn Skoda uit 2000? Vragen, vragen...

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij past er in jouw Fabia een 1 DIN toestel, ik denk dat die nog van voor de Symphony toestellen is.

Is het geknetter afhankelijk van het toerental van de motor? Oftewel hoor je het "zingen" over je speakers? Is het gekomen na het installeren van de fantoomvoeding?

Vaak komen dit soort dingen van een slechte massa.

Hans1798

Senior Member
Ik heb zojuist een advertentie in de Bazaar geplaatst. Wie weet heeft iemand nog een Symphony radio liggen. Het is het proberen waard... Vind een originele radio toch het mooist. Wil er dan een Yatour mediaspeler op aansluiten ipv een CD wisselaar (via de aux ingang). Had ik in mij Octavia ook en dat werkte heel goed.

Bovenaan Onderaan