Fabia 2 combi: kinderstoel met isofix i.c.m. met gordelbevestiging

redriver

Senior Member
Hallo, we hebben aan autostoel die met isofix op de achterbank achter de bijrijder gemonteerd zit. Nu wordt onze dochter groot genoeg om vanuit het tuigje in de stoel over te gaan naar de gordelbevestiging met dezelfde stoel (is een zgn. meegroeistoel). Nu komt de gordelvanger (volgens mij heet dat zo) onder de stoel uit waardoor de gordel niet ingeklikt kan worden. de isofix aansluiting zit dus buiten de gordelvanger en dus eigenlijk onder de stoel i.p.v. ernaast. hoe is dit op te lossen zonder dat we de kinderstoel achter de bestuurder moeten plasten want dat willen we niet ?

http://forum.skodahome.cz/uploads/post-30493-1235673669.jpg

op deze foto lijkt het nog net te gaan maar in de praktijk zit die gordelvanger echt onder i.p.v. naast de stoel

Canon-Eye

Forumguru
Niet ideaal, maar als 'quick workaround' zou je de gordel kunnen bevestigen aan de vanger van de middelste zitplaats, mits de gordel dan wel door de juiste sparingen van het stoeltje kunnen worden geleid. Dat laatste is nodig om te zorgen dat de gordel goed gepositioneerd wordt over het lichaam van het kind.

redriver

Senior Member
@Canon-Eye: Dat kan wel maar dan maakt de gordel zo'n vreemde en lange lus dat ik twijfel of de goede werking van de gordel nog wel gegarandeerd kan worden.

redriver

Senior Member
Opgelost : gordelvanger losgedraaid en 90 graden verdraaid teruggemonteerd (wel iets moeten ombuigen). Nu wel buiten het isofix punt. Vreemd dat dat af-fabriek zo geleverd wordt.

redriver

Senior Member
nee, ik heb 'm eigenlijk 90 graden gekanteld en niet (om)gedraaid dus positie is nu goed en rode knop zit nog zoals het hoort.

Bovenaan Onderaan