Fabia 2006 uk uitvoering - tripcomputer omzetten

Zentuin

Nieuw lid
Ik heb een gebruikte fabia classic 1.4 tdi 69pk hatchback gekocht uit 2006.
De auto is in 2009 geïmporteerd uit de UK, heeft het stuur aan de rechterzijde en heeft ook de tripcomputer in mijlen en het verbruik in mijl per gallon (mpg).

Is dit via een simpele ingreep aan te passen? Ik zou het in ieder geval fijn vinden als het verbruik in liters per kilometer worden weergegeven. Het gaat om het display onder de toerenteller, niet om het display met de kilometer-(mijlen)stand onder de snelheidsmeter!

Zentuin

Nieuw lid
Zo leer je weer wat nieuws. De auto gaat vrijdag voor groot- en achterstallig onderhoud naar de (audi/vw)garage. Ik heb hen dit ook voorgelegd, wellicht dat ze me hiermee kunnen en willen helpen. Anders ga ik dit even zelf aanpakken.

Bedankt voor deze tip!

Fabia

† In Memoriam
Had je een speciale reden om juist een engelse uitvoering te kopen? Er zijn genoeg nederlandse uitvoeringen en dan heb je het stuur aan de goede kant.

Zentuin

Nieuw lid
Prijs vs leeftijd/kmstand. Ik had snel een auto op diesel nodig voor niet al te veel en deze stond in de buurt bij een handelaar. Zonder garantie, leek in goede staat. En in vergelijking met hetzelfde model / uitvoering met stuur links scheelt het enkele duizenden euro's.

turboturbo

Forumguru
Tja, je moet er wel wat voor over hebben om aan de goede kant te zitten....

Ik vind het altijd even schrikken als ik een engelse auto (stuur aan de andere kant) zie rijden, dat lijken dan net lege auto's door een spook bestuurd. En dan zie je ineens toch een bijrijder met een stuur voor z'n snufferd... :bye:

Wordt nog leuker als de politie je ooit eens aanhoudt :crazy:
en begint te praten tegen je passagier alszijde de bestuurder :uitlachen:

Ronnie

Forumguru
Erg lastig wordt het met inhalen van een vrachtwagen........(ik spreek uit ervaring, vroeger een Zuid-Afrikaanse VW T2 Camper gehad met rechts stuur)

Cordoba

Forumguru
Wat dacht je van een parkeergarage inrijden en je kaartje willen pakken.

Zowel in- als uitrijden van parkeergarages en parkeerterreinen met slagboom is geen probleem voor een beetje chauffeur: gewoon in zijn achteruit langs de slagboom. :yeah:

Bovenaan Onderaan