Fabia 50KW/68PK uit 2001 - Automatische deurvergrendeling en ramen via ab mogelijk?

Kompressor

Nieuw lid
Is automatische deurvergrendeling tijdens het rijden (vanaf bijv. 15km p.u.) en ramen op/neer via afstandsbediening mogelijk? Zo ja, wie omgeving Amsterdam kan me hierbij helpen?

turboturbo

Forumguru
Ik heb voor mijn fabia vorig jaar iemand via het Audiforum gevonden in Haarlem. Dus mocht je hier geen reacties krijgen, dan heb je daar misschien wat aan. Ik PM je zijn email adres wel.
Hij doet het voor weinig: ik had aut. deurvergr., omzetting verbruik naar km/l en nog wat dingetjes die wel te zien waren in de steuregeråt, maar uiteindelijk niet werkten, voor 10 euro.

Hij zei dat ik prima anderen naar hem door mocht sturen, hij deed het erg graag!

Cordoba

Forumguru
Ramen op AB gaat volgens mij niet voor een F-1, in elk geval niet voor pre-facelift. Anti-car-jacking, durf ik niet te zeggen of dat op een 2001 Fabia kan.

turboturbo

Forumguru
Hangt van het type af. Vanaf type 6Y (2000/2001) kan anti-carjacking, geloof ik (ik heb dat geactiveerd en op mijn Fabia werkte het)

darkprojectx

Forumguru
hangt van de modules af die in de auto aanwezig zijn.
Maakt niet uit of het een pre facelift of facelift is.
Als je hem aan VAGCOM hangt kun je (afhankelijk van de aanwezige modules) anti carjacking instellen.
Via de afstandsbediening de ramen open en dicht laten gaan kan ook op de pre facelift.
Echter weet ik daarvan niet hoe dit moet, volgens mij gaat dit middels ODB longcode.
Iemand hier op het forum kon het ook zei die maar op de skoda meeting bleek hij er opeens geen idee meer van te hebben :rolleyes:, tevens wist ie niet eens het aantal knipperen in te stellen bij aantikken richtingaanwijzer.

Cordoba

Forumguru
@darkprojectx: volgens mij hebben zeker de pre-facelift Fabia I's niet de juiste module (tenzij iemand dat naderhand zelf een ander type module heeft geplaatst). Of ik moet me vergissen, en dat kan natuurlijk ook.

darkprojectx

Forumguru
BoesBoes van het forum hier heeft een pre facelift en kan wel zijn ramen met afstandsbediening openen en sluiten, vandaar.

turboturbo

Forumguru
En hoe staat het ermee, @compressor? Had je wat aan dat Audiforum lid die ik je heb ge-pm't? Ben benieuwd wat je voor aanpassingen hebt kunnen doen!

Kompressor

Nieuw lid
Ja hoor, hartelijk dank!

Ik heb nu anti-carjacking en km/liter ipv. l/100km :-) De ramen konden niet met de module die ik heb.....

turboturbo

Forumguru
Ah! Leuk dat je het nog even meldt!
Met behulp van de persoon die ik je ge-pm'd heb? :aangenaam:

Dat zijn precies de opties die ik ook heb. Ramen dacht ik al dat die niet zouden kunnen. Hij had bij mij ook nog een kort claxon geluidje geactiveerd als de auto op en van het slot gaat. Dat zat wel in de module, maar werkte niet.
Achteraf heb ik daar eigenlijk geen spijt van, moet ik zeggen :)....

darkprojectx

Forumguru
Indien iemand weet hoe je de ramen middels CV omhoog en omlaag kan laten gaan, zou die dit dan misschien willen delen?
Ik ben benieuwd of ik het wel in kan stellen op mn 2005 elegance.

Door middel van de afstandsbediening gaat het niet lukken bij jouw Fabia, wel door de sleutel in het deurslot te steken en de sleutel naar rechts of links te draaien en in die stand vast te houden, dan gaan de ramen open/dicht.
(Comfortschakeling, zie instructieboekje)

Ronnie

Forumguru
Indien iemand weet hoe je de ramen middels CV omhoog en omlaag kan laten gaan, zou die dit dan misschien willen delen?
Ik ben benieuwd of ik het wel in kan stellen op mn 2005 elegance.
Gaat niet lukken....
Op mijn Elegance van MJ 2005 lukte het mij ook niet, op de 2009 meeting in Utrecht heeft @Nomad het ook vergeefs geprobeerd.

turboturbo

Forumguru
wel door de sleutel in het deurslot te steken en de sleutel naar rechts of links te draaien en in die stand vast te houden)
Geweldig dat ik dit even lees! Dit wist ik nog niet en maak er nu dankbaar gebruik van met dit warme weer. Idd wel jammer dat het niet vanop afstand kan (met de CV) zodat je alvast zo snel mogelijk de eerste hete lucht vast zou kunnen laten ontsnappen uit de auto.

darkprojectx

Forumguru
Toch volkomen onbegrijpelijk waarom het met de sleutel in de deur wel werkt en met de afstandsbediening niet.
Met de sleutel doe je ook niet meer dan de deur op slot doen en vast houden of van slot doen en vast houden.
Het is niet zo dat er in het slot een module zit, dit gaat gewoon allemaal middels de module waar ook de cv op aangesloten zit.

Canon-Eye

Forumguru
Het is niet zo dat er in het slot een module zit, dit gaat gewoon allemaal middels de module waar ook de cv op aangesloten zit.
De conclusie ligt voor de hand dat er tóch door het omdraaien/vasthouden van de sleutel in het slot (ook) semi-hardwarematig iets extra wordt aangestuurd.
Wil de echte SET (Skoda Electronics Techneut) nu opstaan en dit uitleggen?

hoi hoi, heb je voor mij misschien de gegevens van de persoon uit Haarlem, heb problemen met de deurvergrendeling en hoop dat jij het dan kan oplossen voor me. hoot het wel van je, ik heb een Skoda Fabia 50KW

Bovenaan Onderaan