Fabia Combi 1.4 Comfort 2001

insomnia

Actief lid
Dat gevoel had ik ook al Joske, Ik wacht nog even met bestellen bij de Dealer of er nog meer naar boven komt wat ik wil herstellen/bestellen maar het afdekklepje komt er zeker!

Alvast dank voor het bestelnummer :thumbsup:

turboturbo

Forumguru
O aha je hebt een bekerhouder. Ja dan is er geen sprake van een sierstripje, echter wel wat @Joske zegt, er mist iets wat op die bekerhouder hoort.

Zoals je o.a. hier kunt zien in het draadje Tweedehands inklapbare bekerhouder?

Ik betwijfel echter of dat 'kapje' los aan de bekerhouder zit. Ik zal het vanmiddag eens bekijken van dichtbij.... :)
En een nieuwe bekerhouder is, laten we zeggen. Prijzig. :tongue:

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
yup, klopt @turboturbo , maar als het goed is, had ik al het desbetreffende onderdeel opgezocht dat op de bekerhouder hoort ;) (dus incl. beker-symbooltje :D )

@insomnia : voor alle zekerheid zal ik het artikelnummer nog eens opnieuw opzoeken ;)

edit: @turboturbo : je hebt gelijk :bloos: ik had inderdaad een sierstrip opgezocht, ik vrees dat het ontbrekende kapje bij de bekerhouder hoort..

dus helaas, het eerstegenoemde artikelnummer is foutief.

Laatst bewerkt:

insomnia

Actief lid
Aha... en zo leer ik steeds meer van de wondere wereld van mijn Skoda Fabia :)

mocht dat stripje niet los te krijgen zijn ga ik misschien toch wel "dat stripje van Joske" bestellen en kijken of ik de voorkant daarvan op de bekerhouder kan zetten..

Joske

Forumguru
Vrees er voor. Dat van mijn Faab was ook eens losgekomen en ziet er toch helemaal anders uit dan de sierstrip. De bekerhouder zal niet meer toekunnen vrees ik.

insomnia

Actief lid
toekunnen?

(ook al woon ik maar een kleine 40 minuutjes van de Belgische grens ken ik niet alle woorden :bloos:... bedoel je dat die strip er niet op zal passen?)

Joske

Forumguru
haha, ja waarschijnlijk gewoon een spatie vergeten ;)

vertaalmodus aan: "de bekerhouder zal waarschijnlijk niet meer op een passende manier kunnen sluiten"

;) :D

turboturbo

Forumguru
Nou eea valt toch wel te proberen.... Misschien idd dat sierstripje bestellen dat met een dremel bewerken en dan op de bekerhouder plakken met Pattex - voor als het muurvast moet zitten! :D

Heb je een verborgen bekerhouder :jaja:
Wat mij op de vraag brengt: hoe wist jij dat als je erop duwde dat er een bekerhouder tevoorschijn zou springen?

insomnia

Actief lid
vertaalmodus aan: "de bekerhouder zal waarschijnlijk niet meer op een passende manier kunnen sluiten"
aha.. dat bedoel je.. nou ja, zie post hieronder ;)

Nou eea valt toch wel te proberen.... Misschien idd dat sierstripje bestellen dat met een dremel bewerken en dan op de bekerhouder plakken met Pattex - voor als het muurvast moet zitten! :D
Das wel mijn plan.. het is die 3 euro wel waard denk ik..

Heb je een verborgen bekerhouder :jaja:
Wat mij op de vraag brengt: hoe wist jij dat als je erop duwde dat er een bekerhouder tevoorschijn zou springen?
elk klepje, deurtje, blind paneeltje, hendeltje en luikje is al getest en geopend hoor :D:yeehaa::tegek::D:yeehaa::tegek:

insomnia

Actief lid
het airco draaiding weet ik.. en op de bodem een klein klepje toch? alleen het nut ontging bij een beetje.. (net als de lade onder de passagiersstoel.. dan amper wat in....

Cordoba

Forumguru
Mischien is het wel slim om even allebei de afmetingen van de grille op te meten. Weten we zeker dat we hetniet voor niets doen

Moet je er ook even bijzetten hoe je meet, om op dezelfde manier te meten en te vergelijken. (had ik gisteren al getypt, maar vergeten om op de 'Reageer' knop te klikken. :facepalm:

Wat het andere stripje op de bekerhouder betreft: misschien met een paar schoefjes vastzetten in plaats van lijmen, of beiden.

Overigs is de lade onder de passagiersstoel handig voor reservelampjes, dop voor slotbouten en dat soort zaken.

insomnia

Actief lid
Is bijgevoegde bijlage iets? vooral ook belangrijk is of de twee x twee schroefgaten (waar de bevestigingssteuntjes van de motorkap zitten) recht boven elkaar zitten. (in de vorige foto van de twee grillen samen kun je zien wat ik bedoel, bij die groene zitten de gaten anders en niet recht onder elkaar)

Bijlagen

• 1398079106968.png
    1398079106968.png
    683,9 KB · Weergaven: 12

turboturbo

Forumguru
Dat lijkt er zeker meer op.
Toch vreemd dat die andere die je besteld had, niet past.
Ook al is het een aftermarket ding, dan nog zou je verwachten dat ie op z'n minst monteerbaar moet zijn (dat ie niet helemaal mooi past of aansluit, à-la)

Cordoba

Forumguru
Ik zal er morgenavond even beter naar kijken: ik was vanavond om 10 uur thuis, en kreeg nog een telefoontje voor afspraken voor het weekend en ben nu niet zo helder meer.

insomnia

Actief lid
Snap ik.. (ook ik heb geen tijd meer gehad..)

ik denk dat het makkelijkste is om als eerste te checken of de twee schroefgaten voor de beugeltjes in lijn liggen of dat deze iets verspringen)(als ik het zo goed/duidelijk verwoord)

Cordoba

Forumguru
Vandaag een roostervrije dag, en tussen alle zaken door mijn grill even gedemonteerd, en compleet uit elkaar gehad. Ik zal vanavond even kijken of ik er een 'how to' van maak, of hier de foto's even plaats.

In principe is het 8 Torx27 schroeven losdraaien en het moertje (sleutel 8) om de kap open te trekken. Als je dat los hebt, haal je de complete grill los van de motorkap.
Vervolgens kun je vanaf de achterzijde 12 chromen wiggetjes losklikken (aan iedere zijkant 1, en 5 aan de onderkant, en 5 aan de bovenkant), dan heb je de chromen lijst met logo los. Als die chromen lijst eraf is, de zwarte wiggetjes losklikken daar zit het zwarte middendeel met de lamellen mee vast, en je hebt het geheel los.

Bij het monteren wel opletten dat je niet vergeet om het 'stokje' voor de ontgrendeling weer te monteren, anders heb je een probleem als de motorkap open moet.

Bovenaan Onderaan